سکون نفت در واکنش به مذاکرات طولانی اوپک پلاس

به گزارش مجله گرگانلند، بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر طولانی شدن مذاکرات وزیران اوپک پلاس درباره توافق نفتی تازه تغییر چندانی نداشت.

سکون نفت در واکنش به مذاکرات طولانی اوپک پلاس

به گزارش خبرنگاران، منابع آگاه می گویند امارات متحده عربی با پیشنهادات که شامل افزایش عرضه به اندازه دو میلیون بشکه در روز تا سرانجام سال میلادی جاری است، مخالفت کرده بود. گروه اوپک پلاس پس از اینکه امارات متحده عربی با پیشنهادات مطرح شده مخالفت کرد، مجددا روز جمعه دیدار کرد. این کشور خواستار سهمیه تولید بالاتری است.

بهای معاملات نفت برنت که روز پنجشنبه 1.6 درصد صعود کرده بود، در معاملات روز جمعه با 33 سنت افزایش، در 76 دلار و 17 سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفت سنت کاهش یافت و در 75 دلار و 16 سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که روز پنجشنبه با 2.4 درصد افزایش بسته شده بود و به بالاترین رکورد خود از اکتبر سال 2018 صعود کرده بود.

جان کیلداف از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: ما در شرایط صبر و مشاهده هستیم باید ببینیم سعودی ها می توانند. اتحاد این گروه را حفظ کنند.

هر دو شاخص بازار نفت روز پنجشنبه پس از اینکه منابع آگاه در اپ اوپک پلاس اظهار کرده بودند این گروه تولیدش را کمتر از اندازهی که انتظار می رفت افزایش می دهد صعود کرده بودند و پس از اینکه امارات متحده عربی با این پیشنهادها که شامل تمدید پیمان محدودیت عرضه تا سرانجام سال 2022 بود مخالفت کرد، عقب نشینی کردند.

لوئیس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت در شرکت ریستاد انرژی اظهار کرد: اگر اتحاد اوپک پلاس شکاف پیدا کرده و دچار فروپاشی شود، بازار نفت ممکن است ریزش قیمت مشابهی که در مارس سال 2020 پس از خروج روسیه از پیمان اوپک پلاس و به راه افتادن جنگ قیمت شاهد بود را تجربه کند.

وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته حدود 1.5 درصد افزایش داشت. انتظار می رود بازار نفت آمریکا با افزایش تولید پالایشگاهی به دلیل بهبود تقاضا برای بنزین با کمبود عرضه روبرو شود. اما نفت برنت برای کل هفته تغییر چندانی را نشان نداد که منعکس کننده نگرانی ها نسبت به تقاضا برای سوخت در قسمتهایی از آسیاست که موارد ابتلا به نوع شدیدا مسری دلتای کرونا مشاهده شده است.

تحلیلگران گروه مالی سیتی اظهار کردند انتظار ندارند وست تگزاس اینترمدیت نسبت به برنت نرخ پریمیوم پیدا کند زیرا پیش بینی می شود تولید نفت آمریکا در اواخر سال 2021 رشد کرده و در سال 2022 افزایش بیشتری پیدا کند.

در این بین، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت های انرژی آمریکایی برای سومین هفته در چهار هفته گذشته به تعداد دکل های حفاری نفت و گاز اضافه کردند. تعداد دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آینده است، در هفته منتهی به دوم ژوئیه پنج حلقه افزایش یافت و به 475 حلقه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا 212 حلقه معادل 81 درصد نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته افزایش نشان می دهد. همچنین 95 درصد افزایش از زمان سقوط به رکورد پایین 244 حلقه در اوت سال 2020 نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1256

به "سکون نفت در واکنش به مذاکرات طولانی اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکون نفت در واکنش به مذاکرات طولانی اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید