عظیم ترین اقتصاد اروپایی هفت درصد آب خواهد رفت!

به گزارش مجله گرگانلند، بانک مرکزی آلمان در گزارشی نوشت فرایند احیای عظیم ترین اقتصاد اروپا دست کم دو سال به طول خواهد انجامید.

عظیم ترین اقتصاد اروپایی هفت درصد آب خواهد رفت!

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، به نظر نمی رسد که پیامدهای ویروس کرونا بر روی رشد اقتصادی کشورهای اروپایی رو به خاتمه باشد: بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده است که حتی با وجود حمایت های انجام شده توسط دولت، اقتصاد این کشور امسال 7.1 درصد کوچک خواهد شد و در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود.

ینس وایدمان، رئیس بانک مرکزی آلمان در بیانیه ای اظهار داشت: حمایت های اقتصادی دولت نقش مهمی در بازگشت ثبات به اقتصاد خواهد داشت اما ضروری است تا باز هم اقدامات بیشتری صورت گیرد.

اقتصاد آلمان در سه ماهه نخست امسال وارد رکود شد و انتظار می رود عملکرد عظیم ترین اقتصاد اروپایی در سه ماهه دوم سال حتی از سه ماهه نخست سال نیز بدتر باشد. نرخ بیکاری به 6.3 درصد افزایش پیدا نموده است و هفت میلیون آلمانی با کاهش شدید درآمدهای خود روبرو شده اند. دولت ائتلافی آنگلا مرکل اعلام نموده 130 میلیارد یورو دیگر به حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا تخصیص خواهد داد.

پیش از این نیز موسسه اقتصادی آلمان در گزارشی ناامیدکننده هشدار داده بود که عظیم ترین اقتصاد اروپا بر اثر کرونا امسال 6.6 درصد کوچک خواهد شد و بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطح پیش از زمان کرونا تا خاتمه سال 2021 ممکن نخواهد بود.

از سوی دیگر بانک مرکزی ایتالیا نیز با انتشار گزارش مشابهی پیش بینی کرد اقتصاد این کشور تحت تاثیر شیوع کرونا در امسال 13 درصد کوچک گردد. در سه ماهه نخست امسال اقتصاد ایتالیا 5.3 درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد فصلی اقتصاد این کشور از سال 1995 تا به امروز محسوب می گردد.

فدراسیون کسب و کارهای خرد ایتالیا با صدور بیانیه ای اظهار داشت: ملاحظات بهداشتی و اضطراری باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارها به ویژه مغازه ها و ارائه دهندگان خدمات گردشگری با مسائل بسیار حاد روبرو شوند. به خاطر کمبود نقدینگی، خیلی از کسب و کارهای کوچک مجبور به تعدیل نیرو یا تعطیلی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 549

به "عظیم ترین اقتصاد اروپایی هفت درصد آب خواهد رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین اقتصاد اروپایی هفت درصد آب خواهد رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید