طراحی تازه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا
به گزارش مجله گرگانلند، لوفت هانزا طراحی جدیدی در خدمات هوایی خود معرفی می نماید. این شرکت از رنگ آبی تیره و زرد و سفید در طراحی استفاده می نماید.
لوفت هانزا نماد تجاری تازه و مدرن خود را به مشتریان و کارکنان در دو رویداد مهم در مراکز فرانکفورت و مونیخ در روز چهارشنبه 7 فوریه عرضه کرد. تغییر قابل ملاحظه ای که ایجاد شده بود، تغییر شکل ظاهر هواپیماها بود. در مقابل بیش از 3000 مهمان در فرانکفورت و مونیخ، لوفت هانزا بوئینگ 747-8 و ایرباس A321 را با طراحی تازه به نمایش گذاشت.
در هفته گذشته، این موضوع بحث های تعاملی را به خصوص در رسانه های اجتماعی ایجاد نموده است. واکنش ها به ظاهر تازه تقریبا مثبت بود، اما با این وجود مردم دل شان برای آن تون زرد رنگ سنتی تنگ شده بود. رنگ تازه در آینده در هر پروازی، در مراکز لوفت هانزا و فرودگاه به چشم می خورد.
لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان و بزرگ ترین شرکت هواپیمایی این کشور است، که دفتر مرکزی آن در شهر کلن واقع شده است و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین المللی فرانکفورت است.
Carsten Spohr، رئیس هیئت اجرایی Deutsche Lufthansa AG می گوید:
لوفت هانزا تغییر نموده است و مدرن تر و پیروز تر از همواره به پیش می رود. از حالا به بعد، برای یک عمر با این طراحی تازه در عموم ظاهر می گردد. لوگوی crane, همواره با ما بوده است و در آینده نیز همراه ما خواهد ماند. تا به امروز هنوز هم به عنوان نمادی از کیفیت بالا، خدمات عالی، تجربه پرواز خوب، قابلیت اطمینان و روح نوآورانه پابرجا مانده است.
در مقابل دیجیتالی شدن و تغییر احتیاج مشتری، لوفت هانزا متوجه شد که این شرکت احتیاج به ارتقاء ظاهر هواپیما دارد تا بتواند به روز گردد. این گروه دو میلیارد یورو در سال تازه در هواپیماها برای سوخت کارآمد هزینه کردند. لوفت هانزا از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا برای خدمات دیجیتال تازه خود جایزه Platinum دریافت کرد و تنها و اولین شرکت هواپیمایی اروپا بود که 5 ستاره را به وسیله Skytrax دریافت کرد. معرفی یک کلاس کسب و کار تازه با Boeing 777-9 تازه طی دو سال، نمونه ای از چگونگی پیاده سازی مدرنیزاسیون در آینده است.
به مناسب صدمین سالگرد لوگوی crane, جزئیات طراحی به منظور همراه شدن با مدرنیزه، بازنگری شد. ظاهر تازه لوفت هانزا بعضی از المان های شخصی را برای کیفیت بیشتر و مدرنیزه شدن به طور کامل تازه می نماید. طراحان در ارائه یک طراحی منحصر دقت زیادی کردند.
Carsten Spohr در ادامه می گوید:
مدرنیزاسیون لوفت هانزا تنها به خاطر تعهد کارکنان ما که برترین در صنعت هستند، امکان پذیر است. آن ها، چهره واقعی نام تجاری هستند.لوگوی crane، دقیقا 100سال پیش به وسیله هنرمند گرافیک Otto Firle طراحی شده است، یک آیکون متمایز در آسمان، نماد و سمبل شرکت هواپیمایی است. در آینده نیز شبیه به همان و متناسب با دنیای دیجیتال خواهد بود. حلقه نازک باعث می گردد که لوگوی crane ظریف تر گردد، آن را در پیش زمینه قرار داده و فضای بیشتری را به آن اختصاص دهد.
پس از 30 سال هواپیماهای لوفت هانزا با طراحی تازه ارائه می شوند. طراحی طی یک فرآیند پیچیده با تعداد زیادی کارشناس انجام می گردد. پس از مطالعات مقدماتی بیش از 800 طرح و رنگ مختلف در آزمایشگاه ارائه شد و بلاخره طراحی هواپیماهای تازه به اتمام رسید. با توجه به ادعای شرکت هواپیمایی رنگ آبی طراحی نشان از تسلط بر آسمان در چند دهه آینده خواهد بود.
در کابین مسافران با طراحی مدرن و لباس های فرم تازه خدمه و بعلاوه امکانات جانبی که اغلب به رنگ زرد هستند، روبرو می شوند. وسایل موجود در پرواز مانند کارد و چنگال، بسته های مختلف، پتو یا بالشت های سفارشی در آینده طراحی تازهی پیدا خواهند کرد. طی دو سال آینده نزدیک به 160 میلیون آیتم تغییر خواهد نمود.
یک چالش مهم در بازنگری در طراحی، رعایت الزامات دنیای دیجیتالی امروز و فردا بود. علاوه بر بهینه سازی لوگو crane برای الزامات فنی تازه، Lufthansa علامت مخصوص خود را توسعه داده که در دستگاه های تلفن همراه یا و ساعت های هوشمند به راحتی قابل خواندن است.
تصویر برند گروه لوفت هانزا نیز مدرن شده است. لوگوی تازه دیگر crane نیست و به طور کامل با حروف بزرگ نوشته شده است. استفاده از حروف بزرگ نشان دهنده طراحی تازه گروه است. آبی تازه لوفت هانزا رنگ اصلی گروه لوفت هانزا است. سفید سبکی روشن و مستقل را نشان می دهد و زرد مکمل پالت رنگی است.
Carsten Spohr می گوید:
ما از اینکه به سمت جهانی شدن می رویم افتخار می کنیم؛ و مفتخر هستیم که این مفهوم انتزاعی را به زندگی آورده ایم. این ها همه ما را جلو می برد و کار ما را بسیار ارزشمند می نماید.
منبع: کجارو / traveldailynews.com