برگزاری دورگه نمایشگاه کتاب ابوظبی، فرانکفورتی ها نیز تلفیقی حاضر می شوند

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام نموده است که حضور فیزیکی اش به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه کتاب ابوظبی امارات متحده عربی به سال 2022 موکول می گردد و به جای آن سال جاری به صورت تلفیقی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. آلمانی ها پیش از این آمادگی خود برای حضور در نمایشگاه کتاب ابوظبی اعلام آمادگی نموده بودند ولی به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا این تصمیم را به سال آینده موکول کردند.

برگزاری دورگه نمایشگاه کتاب ابوظبی، فرانکفورتی ها نیز تلفیقی حاضر می شوند

نمایشگاه کتاب ابوظبی یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب در منطقه حاشیه خلیج فارس است که قرار است سال جاری به صورت فیزیکی و مجازی از تاریخ 23 ماه می تا 29 این ماه در پایتخت امارات متحده برگزار گردد. سال جاری اماراتی ها سی امین سال خود را در برگزاری نمایشگاه کتاب تجربه می نمایند. گفته می گردد 120 ناشر از سراسر دنیا قرار است در این نمایشگاه کتاب شرکت نمایند.

یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت در اظهاراتی درباره این تصمیم گفت: خیلی دوست داشتیم سال جاری به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه کتاب اماراتی حضور یابیم ولی شرایط ویروس کرونا باعث شده که به خاطر امنیت کارکنانمان از حضور فیزیکی در این نمایشگاه خودداری کنیم. ناشران کشورهای عربی برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت اهمیت زیادی دارند و تا کنون نویسندگان عرب زبان بسیاری کتاب های خود را به زبان آلمانی ترجمه کردند.

به گفته رئیس نمایشگاه فرانکفورت سال جاری حضور آلمانی ها تنها در حوزه قرارداد با نویسندگان و ناشران برای ترجمه کتاب های عربی زبان خواهد بود و این امیدواری وجود دارد که سال آینده به صورت فیزیکی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی از سال 1981 فعالیت خود را شروع نموده است.این نمایشگاه مهمترین نمایشگاه کتاب در دنیا عرب است که علاوه از ناشران و آژانس های ادبی از کشورهای عربی، ناشران معتبر از کشورهای اروپایی و آسیایی در آن حضور فعال دارند. سال گذشته 1261 ناشر و 27000 بازدید نماینده تجاری در نمایشگاه شرکت داشتند.

این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه کتاب در دیگر کشورهای عربی به جهت مبادلات حق نشر و ترجمه حائز اهمیت است و بخش بین الملل آن توسط نمایشگاه کتاب فرانکفورت اداره می گردد. کشور روسیه مهمان ویژه دوره قبلی این نمایشگاه بود.

خود مسئولان اماراتی هم به نظر می رسد قصد دارند برگزاری نمایشگاه به صورت تلفیقی را تجربه نمایند. پیش تر نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه هم در ماه نوامبر در قالب نمایشگاهی با رویدادهای تلفیقی فیزیکی و مجازی برگزار شده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1086

به "برگزاری دورگه نمایشگاه کتاب ابوظبی، فرانکفورتی ها نیز تلفیقی حاضر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دورگه نمایشگاه کتاب ابوظبی، فرانکفورتی ها نیز تلفیقی حاضر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید