برگزاری انتخابات پارلمانی در تیمور شرقی

به گزارش مجله گرگانلند، مردم تیمور شرقی امروز (شنبه) در انتخابات پارلمانی شرکت کردند. این نوپاترین دموکراسی آسیا، 15 سال بعد از استقلال از اندونزی با چالش های مالی مبارزه می نماید.

برگزاری انتخابات پارلمانی در تیمور شرقی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود حدود 760 هزار واجد شرایط، رای خود را برای انتخاب کاندیداها از 21 حزب در اولین انتخابات مجلسی بعد از خروج صلح بانان سازمان ملل از این کشور در سال 2012، به صندوق بیندازند.

این رای گیری در زمان چالش برانگیزی اتفاق افتاده است. همزمان با کوشش دولت تیمور شرقی برای حل مناقشه طولانی مدت با استرالیا بر سر میدان های انرژی درآمدزا، ذخایر مهم نفتی این کشور در حال اتمام است.

علی رغم ترس از بروز خشونت، هیچ گزارشی از ناآرامی پیش از انتخابات نشد.

مجلس انتخابی، نخست وزیر این مستعمره سابق پرتغال را معین خواهد نمود.

این نخست وزیر توسط حزب برنده یا ائتلاف احزاب در مجلس جهت نظارت بر کار دولت انتخاب می گردد. نخست وزیر با نفوذترین چهره سیاسی در این کشور است.

مردم تیمور شرقی در مارس گذشته به فرانسیسکو گوترشرییس جمهوری جدید رای دادند. ریاست جمهوری یک سمت کاملا تشریفاتی در این کشور است اما می تواند به حفظ صلح میان سیاست مداران مخالف یاری کند.

تیمور شرقی با مسائل زیادی روبرو است. نیمی از جمعیت این کشور در فقر زندگی می نمایند و دولت وقت برای بهبود زندگی 1.2 میلیون تن در کوشش است.

رای گیری در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی تمام شد و نتایج اولیه در غروب امروز اعلام می گردد. اگرچه نتایج رسمی در اوایل ماه اوت اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 189

به "برگزاری انتخابات پارلمانی در تیمور شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات پارلمانی در تیمور شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید