باقری: اعلام نظر طرف های مقابل در برابر پیشنهاد ایران، باید مستند و مستدل باشد

به گزارش مجله گرگانلند، علی باقری مذاکره کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه 17 آذر) در تماس تلفنی با ما ژائوسو، معاون وزیر امور خارجه چین درباره مذاکرات وین رایزنی و گفتگو کرد.

باقری: اعلام نظر طرف های مقابل در برابر پیشنهاد ایران، باید مستند و مستدل باشد

به گزارش خبرنگاران، مذاکره نماینده ارشد ایران در این تماس تلفنی با اشاره به طیف وسیع همکاری های دو طرف و همسویی مواضع دو کشور در بسیاری از موضوعات بین المللی از جمله در مذاکرات وین، از حمایت پکن از دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهمی هم چون اولویت داشتن لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا و نیز دریافت تضمین از سوی ایران قدردانی نمود.

باقری ضمن تبیین بعضی موارد پیشنهادی هیات ایرانی در قالب متون پیش نویس ارائه شده به سایر طرف ها، تاکید نمود پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به صورت مستند و مستدل تدوین شده و بدیهی ترین اقدام طرف های مقابل در برابر این اقدام سازنده، اعلام نظر مستند و مستدل در خصوص آن است.

معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر سودمندی و تداوم رایزنی ها و هماهنگی های طرفین در ادامه فرایند مذاکرات، ابراز امیدواری نمود سایر طرف ها نیز با رویکردی سازنده به پیشرفت گفتگوها یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1437

به "باقری: اعلام نظر طرف های مقابل در برابر پیشنهاد ایران، باید مستند و مستدل باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: اعلام نظر طرف های مقابل در برابر پیشنهاد ایران، باید مستند و مستدل باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید