ایجاد یک فضای شیشه ای در باغ موزه قصر

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، باغ موزه قصر در سال 75 وارد فهرست میراث ملی ایران شد و پس از آن در سال 91 به عنوان موزه مورد بازدید نهاده شد. در جریان مرمت و بازسازی این موزه دخل و تصرف های بسیاری شد. به حدی که بخش هایی از موزه زندان سیاسی آن را نیز تخریب کردند.

ایجاد یک فضای شیشه ای در باغ موزه قصر

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

با این وجود اکنون خبرهایی رسیده از باغ موزه قصر حاکی از آن است که در نمای بیرونی ساختمان مارکوف این باغ موزه و جلوی نمای شیشه ای الحاقی آن، فضای دیگری احداث شده که قرار است به عنوان رستوران و یا یک مرکزی تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع موجب شد تا سعید فلاح فر از کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به آن اعتراض نموده و اعلام کند که در نمای بنایی که ثبت ملی و تاریحی شده باشد نه می توان دستکاری کرد و نه ساختمانی را به آن الحاق کرد. این غرفه ها قسمت بزرگی از نمای اصلی ساختمان را مسدود نموده است که نه طراحی اش با آن سازگار است و نه اجازه می دهد که اصالت معماری دیده گردد.

اما مسئولان باغ موزه قصر در خبری اظهار داشتند که این مجموعه پس از چند ماه کار کارشناسی با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه اندازی موزه اتومبیلهای قدیمی و کلاسیک می کندو این موزه با رونمایی از اتومبیل های کلاسیک دهه 30 و 40 میلادی روز دوشنبه 26 بهمن ماه در باغ موزه قصر افتتاح می گردد.

دراین باره، حسین هوشیار مدیر باغ موزه قصر به خبرنگاران توضیحاتی پیرامون این اقدام ارائه کرد و گفت: فضای اضافه شده140متر مربع از زمین روبروی دیوار شیشه ای جنب ساختمان مارکوف باغ موزه است که با استفاده از سازه های موقت و شیشه ای و بدون استفاده از مصالح ساختمانی ایجاد شده و قابلیت برگشت پذیری دارد. در واقع 140 متر مربع به فضای شیشه ای قبلی اضافه شد و تزاحمی با فضای تاریخی ندارد.

هوشیار با تاکید بر اینکه اعضای شورای فنی میراث فرهنگی استان تهران مانند احمد محیط طباطبایی، قلی نژاد، حیدری مهوار و... از لحظه آغاز ایده راه اندازی موزه اتومبیلهای قدیمی در جریان کار قرار داشتند گفت: حتی از آقای سید محمد بهشتی نیز برای حضور در مراسم این موزه نیز دعوت نموده ایم بنابراین اصلا قرار نیست که این محوطه مبل فروشی و یا رستوران گردد. بلکه ما در اصل فضایی به فضای موزه ای اضافه نموده ایم. با این وجود پس از انتها زمان نمایشگاه و زمانی که بازدید کننده نداشته باشد، می توان در عرض 24 ساعت این سازه ها را جمع آوری کرد بدون اینکه آسیبی به بنا بزند.

در همین ارتباط وجیهه قاسمی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به خبرنگاران اظهار داشت که شورای فنی در این ارتباط تشکیل نشده و باغ موزه قصر هیچ استعلامی از این اداره کل بابت ایجاد فضای شیشه ای نگرفته است. با این وجود کارشناسان این اداره باید به آنالیز این موضوع بپردازند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 247

به "ایجاد یک فضای شیشه ای در باغ موزه قصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد یک فضای شیشه ای در باغ موزه قصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید