انتقاد چین از اظهارات اخیر بایدن درباره تایوان (تورهای چین)

به گزارش مجله گرگانلند، وزارت خارجه چین اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره تایوان را ناقض سیاست های واشنگتن دانست.

انتقاد چین از اظهارات اخیر بایدن درباره تایوان (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در گزارش روزانه امروز (دوشنبه) خود به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا و اظهارات او درباره تایوان اشاره نمود و آن ها را ناقض سیاست آمریکا در قبال تایوان دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نینگ در بخشی از سخنان خود گفت: چین اقدامات جدی خود را به آمریکا ارائه نموده است. پکن این حق را برای خود محفوظ می دارد که تمام اقدامات لازم را در پاسخ به فعالیت های تفرقه انداز میان کشور ها اتخاذ کند.

او در ادامه اضافه نمود: تنها یک چین در دنیا وجود دارد، تایوان بخشی از چین است، و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی چین است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس، بیان کرد در صورتیکه چین بخواهد به تایوان حمله کند، واشنگتن از این جزیره دفاع خواهد نمود.

چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و مداخلاتی که آمریکا در روابط میان دو طرف انجام داد باعث شده تا در حال حاضر تنش در تنگه تایوان افزایش یابد. سفر ماه گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان و در پی او هیئت های دیگری که به تایوان رفتند بر واکنش های تند چین اضافه نموده است.

در حال حاضر مانور های نظامی و رزمایش هایی که چین در اطراف تنگه تایوان انجام می دهد بیش از پیش شده و مقام های مختلف چین هشدار های مکرری صادر می نمایند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1645

به "انتقاد چین از اظهارات اخیر بایدن درباره تایوان (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از اظهارات اخیر بایدن درباره تایوان (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید