امیدواری جان کری نسبت به همکاری با چین بر سر مسائل اقلیمی

به گزارش مجله گرگانلند، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در مورد مسائل اقلیمی روز شنبه ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده و چین بتوانند در آینده درباره موضوعات اقلیمی همکاری نمایند.

امیدواری جان کری نسبت به همکاری با چین بر سر مسائل اقلیمی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنکره، جان کری فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مسائل اقلیمی در جریان سفر به امارات متحده عربی، گفت: امیدوارم آمریکا و چین بتوانند در آینده در زمینه مسائل اقلیمی همکاری نمایند.

وی اضافه نمود: امیدواری ما این است که بتوانیم در آینده با چین بر سر مسائل آب و هوایی به توافق برسیم. بایدن رئیس جمهور آمریکا و من به طور شفاف اعلام نموده ایم که هیچ یک از مسائلی که با چین داریم- که مسائل زیادی را شامل می شود- ارتباطی با همکاری ما بر سر مسائل اقلیمی ندارد.

امیدواری وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره همکاری احتمالی با چین بر سر مسائل اقلیمی در حالی است که پکن و واشنگتن اختلافات عمیقی درباره مسائل مالی و تجاری و حقوق بشر دارند.

آمریکا اخیرا چین را به خاطر بدرفتاری با مسلمانان اویغور تحریم نموده است. چین نیز در مقابل تحریم هایی را علیه مقام های آمریکایی وضع نموده است.

جان کری پیش از این نیز در سخنانی گفته بود که واقعا نمی دانم آیا چین در مورد مسائل اقلیمی با آمریکا همکاری خواهد نمود یا نه.

چین اعلام نموده است که میخواهد تا سال 2060 میلادی، فراوری گازهای گلخانه ای را به صفر برساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1094

به "امیدواری جان کری نسبت به همکاری با چین بر سر مسائل اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری جان کری نسبت به همکاری با چین بر سر مسائل اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید