طرح باغ ویلا: امید صباغ نو: شاهد موسیقی پاپ با تاریخ مصرف کم هستیم
به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا درباره علت همکاری طولانی مدت با امیر عظیمی و حجت اشرف زاده در حوزه موسیقی شرح داد.
جهت دریافت خدمات طرح باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.
به گزارش صبا، اولین کنسرت امیر عظیمی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز موسیقی پاپ 10 اسفند 1400 پس از حدود 10 سال فعالیت هنری این خواننده در تهران برگزار گردید. این خواننده در تمام سال هایی که به عنوان خواننده در حوزه موسیقی فعالیت داشته است، با ترانه سرایان، آهنگسازان، تنظیم نماینده ها و نوازنده های بسیاری همکاری نموده است.
یکی از ماندگارترین همکاری های این خواننده با ترانه سرای اولین آلبوم رسمی خود، آلبوم سیب هوس است. کمتر خواننده و ترانه سرایی وجود دارد که سال های سال با هم فعالیت نمایند، آثارشان کمتر به ورطه تکرار بیفتد و این همکاری مستمر باشد و نه مقطعی. اگر قرار باشد به غیر از همکاری امید صباغ نو و امیر عظیمی همکاری ماندگار دیگر هنرمندان را مثال زد، می توان به همکاری زنده یاد افشین یداللهی و احسان خواجه امیری و همکاری رضا یزدانی و مهدی ایوبی اشاره نمود.
امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا در تبادل نظر با خبرنگار صبا درباره این همکاری بلندمدت با امیر عظیمی گفت: خیلی سخت است که با یک نفر در حوزه موسیقی چندین سال متوالی همکاری داشته باشی، شاید یکی از دلایل سختی این کار به عقیده مخاطبان، تهیه نماینده ها و دیگر فعالان این حوزه، تکراری شدن قطعه ها و آثار این خواننده و ترانه سرا باشد.
وی اضافه کرد: اتفاق خوبی که بین من و امیر عظیمی و حتی بین من و حجت اشرف زاده در تمام این سال ها که با یکدیگر فعالیت داشته ایم اتفاق افتاده است، رفاقت و نزدیک بودن فضای ذهنی ما با هم است. این صمیمت باعث شده تا در خلق یک قطعه موسیقی با یک حس مشترک رو به رو باشیم. منظور این است که ترانه ها و موسیقی ها سفارشی نبوده اند و حتی این تجربه را با امیر عظیمی داشته ام که میان صحبت های روزانه و عادی مان به یک ایده و طرح برای ترانه و ملودی رسیدیم و در بازه یک ساعته یک ترانه و ملودی را با هم دیگر خلق کردیم، بدون اینکه این کار قبل تر سفارش شده باشد.
این ترانه سرا با اشاره به استقبال مخاطبان از همکاری او با امیر عظیمی شرح داد: در تمام قطعه هایی که من و امیر عظیمی با هم کار نموده ایم به این علت که تمام احساس ما درگیر خلق یک تصویر و فضای ماندگار بود، خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، مصداق آن ضرب المثل که سعدی می گوید، سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
صباغ نو در ادامه به فعالیت های دوست و همکار خود اشاره نمود و گفت: امیر عظیمی در تمام 10 یا 12 سالی که در حوزه موسیقی فعالیت تخصصی می نماید، بسیار اذیت شد و سخت زندگی کرد، اما کم نیاورد و مانند خیلی از هنرمندان دیگر از ایران مهاجرت نکرد و ماند تا در ایران به فعالیت خود ادامه دهد. خیلی شاد هستم که او توانست بعد از تمام این سال ها بالاخره اولین کنسرت خود را در تهران برگزار کند.
وی درباره تجربه اولین کنسرت عظیمی مطرح کرد: امیر با وجود اینکه برای اولین بار در آن شب روی صحنه رفته بود و دو سانس پشت هم را اجرا کرد، کاملا منصفانه می گویم که به هیچ وجه فالش نخواند و تنها چند تپق طبیعی داشت که همین مساله نشان می داد که این خواننده کاملا زنده روی صحنه اجرا می نماید و مانند دیگر خواننده ها، بک وکال و یا لایه های زیر صدا در کنسرت خود ندارد تا یک قسمت هایی را لب بزند.
ترانه سرای قطعه سیب هوس تاریخ مصرف داشتن بعضی خواننده های موسیقی پاپ اشاره نمود و گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که تعدادی خواننده به بازار موسیقی پاپ معرفی می شوند که تاریخ مصرف دارند و آثار و قطعه های آن ها ماندگار نیست و بعد از چند سال از یاد و خاطره و پلی فهرست مخاطبان موسیقی حذف می شوند ولی امیر عظیمی جزو خواننده های تاریخ مصرف دار نیست و قرار است سال های سال از او بشنویم.
وی ادامه داد: قطعه های منتشر نشده زیادی از همکاری من و امیر عظیمی وجود دارد. با توجه به سیاست های تهیه نماینده قطعه هایی با همکاری ترانه سراهای دیگر از امیر عظیمی منتشر خواهد شد تا قطعه های من و این هم یکی پس از دیگری تقدیم مخاطبان موسیقی پاپ گردد.
شاعر مجموعه غزل هفتاد حس مشترک درباره همکاری های خود با حجت اشرف زاده هم تئضیح داد: چند قطعه خوانده شده و البته اجرا نشده هم با حجت اشرف زاده دارم که به زودی خواهید شنید.
صباغ نو در خاتمه مطرح کرد: باتوجه به اینکه شاهد موسیقی پاپ با تاریخ مصرف کوتاه هستیم، امیدوارم بیشتر از آن شاهد فعالیت های ماندگار دوستان ترانه سرا، آهنگساز و خواننده در بازار موسیقی پاپ باشیم و کمتر مستمع قطعه هایی باشیم که تاریخ مصرف دارند. برای رسیدن به این جایگاه باید بیشتر به مساله هنر در ترانه و شعر دقت کرد و کمتر موسیقی و ترانه را تجاری سازی کرد.
منبع: خبرگزاری پانا