از فردا یارانه مشترکین پرمصرف برق کاهش خواهد یافت

به گزارش مجله گرگانلند، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد، از ابتدای بهمن ماه با اعمال تعرفه های نو برای مشترکین پرمصرف خانگی، یارانه این بخش به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت.

از فردا یارانه مشترکین پرمصرف برق کاهش خواهد یافت

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی برق با اشاره به این که 75 درصد مشترکین مشمول این افزایش تعرفه ها نمی شوند اضافه نمود: مشترکینی که مقدار مصرف برق شان کمتر از الگو های معین شده باشد تشویقی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: طبق بند تبصره 8 قانون بودجه 1400 و آیین نامه تدوین شده در این زمینه از ابتدای بهمن ماه تعرفه های تازه برای مشترکینی که بیش از الگو های معین شده برق مصرف می نمایند به صورت پلکانی افزایشی خواهد بود و یارانه آن ها به همان تناسب کاهش می یابد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که در هوای سرد که این روز ها شاهد آن هستیم تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل روبرو است گفت: صرفه جویی در این ایام بسیار لازم است.

رجبی مشهدی گفت: مشترکینی که مقدار مصرف ماهیانه خود را تخمین بزنند پنج درصد از تخفیفات صورت حساب برخوردار می شوند.

وی اضافه نمود: آن هایی که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می نمایند تا دو برابر الگو را پرداخت می نمایند که ما از آن ها خواهش می کنیم بخشی از برق مورد احتیاج خود را به وسیله سامانه های خورشیدی تامین نمایند که این موضوع به تامین برق پایدار برای همه مشترکین برق یاری می نماید.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: وزارت نیرو با اجرای این طرح در پی افزایش عایدی نیست بلکه هدف آن کاهش مصرف برق در بین مشترکین پرمصرف و تامین برق پایدار برای همه مشترکین است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1559

به "از فردا یارانه مشترکین پرمصرف برق کاهش خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فردا یارانه مشترکین پرمصرف برق کاهش خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید