طباطبایی: سرمربی و مربی تیم ملی نقشی در حواشی اخیر لیگ نداشتند

به گزارش مجله گرگانلند، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران به سلب امتیاز میزبانی ایران برای برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا اشاره نمود و گفت: فدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) به برگزاری این رقابت ها در ایران اصرار داشت و تا حد امکان از این موضوع حمایت کرد اما مخالفت والدین بازیکنان بعضی کشورها در نهایت فیبا آسیا را مجبور به سلیب میزبانی از ما کرد چون چاره ای غیر از این نداشت.

طباطبایی: سرمربی و مربی تیم ملی نقشی در حواشی اخیر لیگ نداشتند

وی در این رابطه ادامه داد: بازیکنان بیش از 6 کشور با مشکل عدم رضایت نامه والدین شان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ایران روبرو بودند به همین دلیل فیبا آسیا در نهایت مجبور به تغییر محل برگزاری مسابقات شد. این در حالی است که هفته آینده ما در تهران میزبان قطر و سوریه برای ملاقاتهای پنجره اول کاپ آسیا هستیم. مسئولان این تیم ها و خودِ فیبا آسیا هم هیچ مسئله ای برای میزبانی ما در این مرحله از رقابت ها ندارد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه با وجود تغییر ایجاد شده در محل برگزاری مسابقات زیر 16 قهرمانی آسیا تیم ایران در این رقابت ها حضور خواهد داشت، گفت: بازیکنان این تیم از 1.5 سال پیش در اردو هستند و طی این مدت در تورنمنت های خوبی به میزبانی ترکیه و مجارستان شرکت کردند تا به آمادگی لازم برای مسابقات برسند. دیگر اینکه این تیم به عنوان یک تیم باشگاهی در لیگ دسته اول هم شرکت دارد و هر هفته یک تا دو ملاقات برگزار می نماید. با این اوصاف کاملاً شرایط حضور در مسابقات را دارد. حیف است که در این شرایط مانع از حضور تیم در مسابقات شویم.

طباطبایی همچنین با اشاره به پیگیری اردوی تیم ملی برای حضور در پنجره نخست کاپ آسیا گفت: قطر و سوریه حریفان ایران این در مرحله از مسابقات هستند. برای هر دو ملاقات هم میزبان هستیم و این یک پوئن برای بازیکنان است به خصوص که مجبور نیستند سفرهایی که طی ماه های گذشته برای برگزاری ملاقاتهایشان در لیگ داشته اند را به نوعی برای تیم ملی هم ادامه دهند. البته که به خاطر حضور در همین لیگ، بازیکنان شرایط خوبی دارند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی بتواند از هر دو ملاقات خود در پنجره نخست کاپ آسیا نتیجه لازم و مورد نظر را بگیرد به مسابقات لیگ برتر که به سرانجام مرحله مقدماتی رسیده اشاره نمود و گفت: رقابت تیم ها در این دو مرحله رفت و برگشت خیلی بیشتر از ادوار گذشته نزدیک به هم بود و این موضوع غیرقابل انکار است کما اینکه رقابت ها اصلاً قابل پیش بینی نبود و در نهایت هم تمام تیم ها با شکست های متعدد این مرحله را به سرانجام رساندند. امیدواریم که نتیجه این لیگ و کیفیت بالایی که نسبت به گذشته داشت تاثیر خود را روی تیم ملی داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در واکنش به حواشی ایجاد شده در ملاقات تیم های پتروشیمی بندرامام و شهرداری گرگان (هفته بیست و پنجم) که به خاطر حضور سرمربی و مربی تیم ملی در راس این دو تیم بیشتر از دیگر حواشی مورد توجه و تاسف نهاده شد، گفت: البته حاشیه های این ملاقات اصلاً ارتباطی به اعضای کادر فنی دو تیم نداشت. ریشه آن به تماشاگران دو تیم مربوط می شد. در هر صورت این مسئله در کمیته انضباطی آنالیز خواهد شد و حتی در صورت احتیاج از افراد مرتبط دعوت می گردد تا بتوانیم حکم دقیقی داشته باشیم. درست این است تماشاگران لایق و مستحق نیمکت سالن های بسکتبال را اشغال نمایند نه کسانی که موجب چنین حواشی و مشکلاتی می شوند.

طباطبایی در واکنش به اینکه البته گویا درگیری میان تماشاگران به داخل زمین و بازیکنان هم کشیده شده بود، گفت: تا قبل از آنالیز کامل موضوع که آن هم باید بر اساس گزارش دقیق داوران و ناظر انجام گردد، نمی توان اظهار نظر دقیقی از مسئله داشت اما آنچه مسلم و مسجل است اینکه اعضای کادر فنی دو تیم نقش و ارتباطی با حواشی ایجاد شده نداشتند.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با بیان اینکه بر اساس تقویم پیشنهادی سال آینده فدراسیون، بودجه مورداحتیاج پیش بینی و به مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام شده است، توضیح داد: در بودجه پیشنهادی مبلغی ویژه برای المپیک و آماده سازی تیم ملی مردان و تیم سه نفره بانوان معین نموده ایم. این مبلغ آماده سازی حضور تیم بانوان در دو میدان کسب سهمیه را هم شامل می گردد. 5 میلیارد تومان بودجه ای است که بسکتبال صرفاً برای المپیک به آن احتیاج دارد. موضوع را به مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم اعلام نموده ایم. امیدوارم با تامین آن بتوانیم فرایند آماده سازی خوبی برای دو تیم دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 279

به "طباطبایی: سرمربی و مربی تیم ملی نقشی در حواشی اخیر لیگ نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: سرمربی و مربی تیم ملی نقشی در حواشی اخیر لیگ نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید