ارزش سهام عدالت به مرز 13 میلیون رسید

به گزارش مجله گرگانلند، در خاتمه معاملات امروز بازار سهام هم زمان با افت 1.5 درصدی شاخص کل، ارزش سهام عدالت با ریزش 7 درصدی به 14 میلیون و 82 هزار تومان رسید.

ارزش سهام عدالت به مرز 13 میلیون رسید

به گزارش تجارت نیوز در بازار امروز منفی شدن نماد هایی مانند وتجارت، وبصادر، فولاد، فملی و فارس که تاثیر زیادی روی ارزش سهام عدالت دارند، ارزش سهام عدالت حدود یک میلیون تومان ریزش کرد. این به آن معناست که ظرف دو ماه گذشته، ارزش سهام عدالت حدود 7 میلیون تومان کاهش یافته است.

در حالی که ارزش سهام عدالت در روز اول هفته فرایند صعودی داشت، اما امروز ارزش سهام عدالت متاثر از منفی شدن نماد های شاخص ساز بیش از 7 درصد افت کرد و به مرز 13 میلیون تومان رسید. با کاهش مجدد قیمت، آیا فروش سهام عدالت باز هم متوقف می شود؟

این افت بالا در حالی است که قرار بود سهام عدالت پشتوانه ای برای مردم باشد و ارزش آن روز به روز افزایش یابد. اما در 2 ماه اخیر فرایندی نزولی و نوسانی سهام عدالت ادامه یافته و امروز در پایین ترین سطح قیمتی خود در دو ماه گذشته قرار گرفت.

با این حساب ارزش 30 درصد سهام عدالت قابل فروش به 4 میلیون و 224 هزار تومان و 60 درصد آن به 8 میلیون و 849 هزار توما رسیده است. این در حالی است که سهام عدالت با رشد 400 هزار تومانی در روز گذشته، خود را به کانال 15 میلیون تومان رسانده بود و این امیدواری را ایجاد کرده بود که با تدوام رشد بازار سرمایه، فروش آن و واریز پول مردم از سر گرفته شود.

حالا این سهام با دو مانع اساسی روبرو است، اول اینکه به گفته برخی از کارگزاری ها خریداری برای فروش باقیمانده سهام عدالت وجود ندارد. دوم اینکه به دلیل افت بی سابقه ارزش سهام عدالت، مبلغ واریزی -در صورت فروش- بسیار کم خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 745

به "ارزش سهام عدالت به مرز 13 میلیون رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش سهام عدالت به مرز 13 میلیون رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید