اردوغان و پوتین درباره قره باغ مصاحبه کردند

به گزارش مجله گرگانلند، فارس نوشت: رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به صورت تلفنی در باره تحولات منطقه از جمله توافق آتش بس در قره باغ کوهستانی گفت وگو کردند.

اردوغان و پوتین درباره قره باغ مصاحبه کردند

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که اردوغان در این تماس تلفنی از توافق آتش بس بین جمهوری های آذربایجان و ارمنستان در قره باغ کوهستانی استقبال کرد و گفت که این توافق، گام درستی در جهت حل مناقشه قره باغ برای همواره است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: مسئله حائز اهمیت در این توافق، التزام ارمنستان به این آتش بس و به همه مفادی که در بیانیه مشترک آمده، است.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با پوتین او را از مشارکت ترکیه در کنترل آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی آگاه نموده است.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد امروز سه شنبه از توافق آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

روسیه نیز موظف است نیروهای خود را به عنوان حافظ صلح در منطقه قره باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 788

به "اردوغان و پوتین درباره قره باغ مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان و پوتین درباره قره باغ مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید