اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات برجام باقی مانده است

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش در مصاحبه با یکی از رسانه های این کشور، با توجه به میزبانی دولت وین از مذاکرات احیای برجام گفت اگرچه آمریکا و ایران هنوز مستقیماً با هم گفتگویی نداشته اند اما تلاش قدرتمندانه هر دو طرف برای پیشبرد این مذاکرات را احساس می کند.

اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات برجام باقی مانده است

با این حال، وی اضافه کرد: اما زمان در حال اتمام است و مسائل اساسی همچنان باز و مبهم است.

این در حالی است که هیأت های مذاکره کننده، این هفته برای آغاز پنجمین دور از مصاحبهها به وین بازمی گردند. همزمان، آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرده که توافق نظارتی سه ماه با ایران را تمدید کند. منابعی در ایران هم می گویند احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

از سوی دیگر، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در مصاحبه با شبکه رادیویی اکو مسکو اظهار امیدواری کرده که مذاکرات وین با محور احیای برجام، اوایل ماه میلادی ژوئن (تقریباً اواسط خرداد) به جمع بندی نهایی برسد.

این در حالی است که ظاهراً اختلاف نظرهای مهم میان تهران-واشنگتن به قوت خود باقی است و آمریکا همچنان ادعا می کند که تنها در صورت بازگشت متقابل ایران به پایبندی به توافق، حاضر به رفع تحریم ها است. اما ایران می گوید آمریکا باید برای جبران اشتباه ترامپ مبنی بر خروج یک جانبه از برجام، بدون قید و شرط، تحریم ها را بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1163

به "اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات برجام باقی مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش: مسائل مهمی در مذاکرات برجام باقی مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید