آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی

به گزارش مجله گرگانلند، ساخت گلدان سیمانی کاری خلاقانه و جالب است که با استفاده از هر نوع ظرف و قالبی می توانید آن را انجام دهید. در اینجا روش درست کردن چهار نوع گلدان سیمانی مدل استوانه، پارچه ای، گل و توپی آموزش داده خواهد شد.

آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی

خبرنگاران | سرویس خانه داری - برای ساخت گلدان سیمانی می توانید از ظرف های دور ریختنی، بادکنک، پارچه و کیسه های ضخیم بهره ببرید. در این آموزش روش درست کردن گلدان سیمانی، مواد مورد احتیاج و روش ترکیب کردن مواد آن به طور کامل یاد داده شده است.

آماده کردن مخلوط سیمان

مواد لازم برای ساخت گلدان سیمانی

  • سیمان
  • روغن
  • ماسه
  • آب
  • دو قالب دلخواه با سایز عظیم و کوچک

روش درست کردن مخلوط سیمان

ابتدا باید سیمان و ماسه را باهم مخلوط کنید، به 1 لیوان ماسه باید یک چهارم لیوان سیمان اضافه کنید. سپس مقداری آب داخل آن بریزید. مخلوط سیمان و آب نباید سفت یا شل باشد و باید حالتی میانه داشته باشد.

1- روش ساخت گلدان سیمانی استوانه ای

ابتدا دو قالب استوانه ای با سایز کوچک و عظیم انتخاب کنید. درون قالب عظیم و دور قالب کوچک را با روغن چرب کنید. سپس مخلوط سیمان را درون قالب عظیم بریزید، طوری که یک سوم قالب خالی بماند. حالا قالب کوچک را تا جایی که ملات، همه قالب عظیمتر را پر کند درون آن فشار دهید.

توجه: حواستان به فاصله کف گلدان باشد که ضخامت مناسبی پیدا کند.

چند ساعت صبر کنید تا سیمان خودش را بگیرد بعد با کارد به آرامی قالب ها را از آن جدا کنید.

حدود 1 روز صبر کنید تا سیمان کاملا سفت گردد. سپس می توانید درون گلدان گل های زیبا بکارید.

2- ساخت گلدان سیمانی با پارچه

برای درست کردن این گلدان به یک پارچه ضخیم احتیاج دارید. ابتدا سایز گلدان را تعیین کنید سپس میز یا سطلی به اندازه سایز دلخواه خود آماده کنید. پارچه را روی سطل یا میز پهن کنید طوری که تمام سطح آن را بپوشاند. سعی کنید پارچه تا روی زمین بیاید. سپس تمام سطح پارچه را با ملات سیمان بپوشانید.

حدود 1 روز صبر کنید تا سیمان خشک گردد. حالا قالب را از زیر پارچه بیرون بیاورید. می توانید به آرامی پارچه را از سیمان جدا کنید. همچنین می توانید از یک پارچه با رنگ دلخواه بهره ببرید و آن را جدا نکنید تا گلدان شما زیباتر بگردد.

3- ساخت گلدان سیمانی با قالب های متفاوت

برای درست کردن این مدل گلدان سیمانی به یک قالب عظیم گرد و یک قالب شکل گل که از قالب گرد کوچک تر باشد احتیاج دارید.

ملات سیمان را درون قالب عظیم بریزید طوری که حداقل یک سوم قالب گرد خالی از سیمان بماند.

بیرون قالب کوچک را با روغن چرب کنید و آن را درون قالب عظیم قرار دهید. قالب را داخل سیمان فشار بدهید تا جایی که ملات سیمان قالب گرد را پر کند.

بعد داخل قالب گل را با سنگ یا آجر پر کنید تا آن درون سیمان ثابت بگردد. صبر کنید تا سیمان کاملا خشک بگردد. سپس قالب ها را از آن جدا کنید.

4- ساخت گلدان سیمانی با بادکنک

یک بادکنک با سایز دلخواه برای گلدان انتخاب کنید. سپس دورتا دور بادکنک را با یک لایه نسبتا نازک از ملات سیمان بپوشانید. باید کمی از سطح بالای بادکنک را برای خارج کردن قالب خالی بگذارید.

بعد از سفت شدن سیمان بادکنک را خالی کنید تا به راحتی از سیمان جدا گردد. حال گلدان سیمانی شما آماده استفاده است. می توانید آن را رنگ نموده با گل های زیبا تزیین نمایید.

همچنین می توانید روش درست کردن آویز گلدان های شیک و ارزان را نیز در خبرنگاران ببینید.

منبع: setare.com
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 973

به "آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید