آمریکا در عملیاتی محرمانه تسلیحات اتمی خود در آلمان را مدرن سازی نموده است

به گزارش مجله گرگانلند، یک هفته نامه آلمانی از مدرن سازی تسلیحات هسته ای آمریکایی مستقر در آلمان توسط ایالات متحده در پاییز سال 2019 و طی عملیاتی مخفی اطلاع داد.

آمریکا در عملیاتی محرمانه تسلیحات اتمی خود در آلمان را مدرن سازی نموده است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، ایالات متحده آمریکا سلاح های هسته ای خود مستقر در آلمان را مدرنیزه نموده است.

به گزارش هفته نامه اشپیگل، این عملیات مخفی در پاییز سال 2019 انجام گرفته است. بر اساس این گزارش نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا حدود 20 بمب هیدروژنی مدل B61 را از پایگاه هوایی بوشل در راینلند -فالتز آلمان با یک هواپیمای حمل و نقل نظامی برای مدت 2 روز به آمریکا منتقل نموده است. در آمریکا نرم افزارهای این سیستم تسلیحاتی مدرن سازی شده است.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال آلمان تنها کمی مانده تا اجرای این عملیات از این اقدام آمریکا مطلع شده بود. پس از آن نیروهای ارتش آلمان برای بروز احتمالی مسائل در جریان حمل و نقل این تسلیحات به حالت آماده باش درآمدند.

وزارت دفاع آمریکا به دلایل امنیتی نخواست درباره جزئیات حمل و نقل این سیستم های تسلیحاتی بر فراز اقیانوس اطلس توضیحی دهد.

وزارت دفاع آمریکا تنها گفت که هر گونه نقل و انتقال تسلیحات هسته ای براساس بالاترین استانداردهای امنیتی صورت می گیرد. بمب های اتمی در پایگاه هوایی بوشل آلمان بخشی از زرادخانه بازدارندگی هسته ای ناتو هستند. نه طرف آمریکایی و نه طرف آلمانی تا به حال رسماً این گزارش را تأیید ننموده است.

ارتش آلمان برای عملیات های جدی این تسلیحات هسته ای بعضی جنگنده های تورنادوی مخصوص را آماده نموده است. این جنگنده های ویژه هم در پایگاه هوایی بوشل مستقر هستند. ارتش آلمان در مواقع اضطراری می تواند با این جنگنده ها این تسلیحات را جابجا کند، اما کدهای فعال سازی این سلاح ها تنها به دست ارتش آمریکا است.

احزاب چپ و سبز آلمان سال هاست که خواهان خروج تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان هستند.

در سال 2010 مجلس آلمان هم از بازگشت تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان حمایت کرد. در آن موقع همه فراکسیون های مجلس آلمان در یک درخواست مشترک از بازگشت تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان حمایت کردند. دولت ائتلافی آلمان هم در سال 2009 در قرارداد ائتلافی درباره این طرح به توافق رسیدند. در مبارزات انتخاباتی سال 2017 آلمان هم مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات خواهان بازگرداندن این تسلیحات شده بود. اما تا به حال هنوز هیچ اتفاقی در این راستا نیفتاده است.

به گزارش دویچه وله آلمان آمریکا برای برنامه های مدرن سازی زرادخانه های هسته ای خود و از جمله مدرن سازی تسلیحات اتمی مستقر در آلمان 10 میلیارد دلار هزینه نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 434

به "آمریکا در عملیاتی محرمانه تسلیحات اتمی خود در آلمان را مدرن سازی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در عملیاتی محرمانه تسلیحات اتمی خود در آلمان را مدرن سازی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید