IOC حضور معروف در انتخابات کمیسیون جهانی ورزشکاران را تایید کرد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان تیم ملی والیبال مرحله دوم از فرایند معین شده برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک (IOC) را با موفقیت طی کرد و بدین ترتیب وی به عنوان نماینده رسمی ایران در جمع کاندیداهای انتخابات این کمیسیون نهاده شد.

IOC حضور معروف در انتخابات کمیسیون جهانی ورزشکاران را تایید کرد

این مرحله شامل آزمونی بود که کمیته بین المللی المپیک از سعید معروف گرفت تا صلاحیت همه جانبه وی را برای شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران خود تایید کرد. IOC در ایمیلی به کمیته ملی المپیک ایران ضمن اعلام نمره قبولی برای سعید معروف، وی را به عنوان کاندیدای رسمی انتخابات پیش روی کمیسیون ورزشکاران خود معرفی نموده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون ورزشکاران مهمترین کمیسیون در ساختار گسترده و حرفه ای کمیته بین المللی المپیک است. برای این کمیسیون جهانی 15 کرسی تعریف شده که 7 متصدی آن در قالب انتخابات و رای گیری معین می شوند و 8 نفر هم از طرف رئیس IOC معین خواهند شد.

از اهمیت کمیسیون ورزشکاران IOC همین بس که انتخابات آن هر چهار سال یک بار و همزمان با بازی های المپیک برگزار می گردد. بدین ترتیب انتخابات دوره جدید کمیسیون جهانی ورزشکاران مردادماه سال آینده همزمان با المپیک 2020 توکیو برگزار خواهد شد.

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، نداشتن سابقه دوپینگ و همچنین اینکه ورزشکار در المپیک 2016 حضور داشته یا سهمیه المپیک 2020 را گرفته باشد از شرایط انتخاب فرد کاندیدا برای انتخابات 2020 کمیسیون ورزشکاران بود. بر این اساس کمیته ملی المپیک ایران برای معرفی نماینده خود در این انتخابات علاوه بر سعید معروف روی زهرا نعمتی، احسان حدادی، حمید سوریان، قاسم رضایی، حسن یزدانی، کمیل قاسمی، کیمیا علیزاده، مجتبی عابدینی و الهه احمدی هم نظر مثبتی داشت.

البته پیش از اخذ آزمون زبان از این ورزشکاران، بعضی آنها انصراف دادند و در نهایت سعید معروف به عنوان کاندیدای پیشنهادی به IOC معرفی گردید. این مرحله نخست از معرفی کاندیدای ایران بود. بعد از آن بود که ملی پوشان والیبال کشورمان در آزمون IOC شرکت کرد و این مرحله را هم با موفقیت پشت سر گذاشت.

این اولین حضور جدی ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک است. ایران تا به امروز در این کمیسیون نماینده ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 190

به "IOC حضور معروف در انتخابات کمیسیون جهانی ورزشکاران را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IOC حضور معروف در انتخابات کمیسیون جهانی ورزشکاران را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید