3700 دانش آموز گلستان آموزش محیط زیستی دیدند، پاکسازی جنگل رامیان

به گزارش مجله گرگانلند، محمدرضا پاداش، در تبادل نظر با خبرنگاران، ضمن اعلام برنامه پاکسازی طبیعت در آدینه 23مرداد گفت: این برنامه به دعوت فرمانداری و شورای شهر رامیان است در ناحیه جنگلی اولنگ در این منطقه که به اتفاق 40 یا50 نفر از اعضای گروه اجرا می گردد.

3700 دانش آموز گلستان آموزش محیط زیستی دیدند، پاکسازی جنگل رامیان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

وی اضافه کرد: نزدیک به هزار و 700 نفر در فضای مجازی عضو این گروه هستند ولی به طور میانگین در هر برنامه حداقل 80 الی 100نفر به صورت اجرایی حضور دارند، آخرین برنامه ما آدینه گذشته هزار و 194امین برنامه کشوری بود و تا به امروز 72 برنامه نیز در گلستان برگزار کردیم.

وی اعلام کرد: معمولا این برنامه های پاکسازی در پارک ها و مناطق گردشگری انجام می گردد که بیشترین میزان آلودگی را دارند. از جمله پارک ملی گلستان، ناهارخوران، جاده زیارت، پارک جنگلی کردکوی و مناطقی از این دست.

وی در پاسخ به اینکه در هر برنامه ای معمولا چه میزان زباله جمع آوری می گردد اظهار کرد: با توجه به گستردگی منطقه حجم زباله متفاوت است ولی به طور میانگین در هر برنامه چیزی در حدود 400 الی 500 کیلو زباله جمع آوری می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: البته میزان جمع آوری زباله در بعضی موارد بیش از این ها نیز بوده است به طور مثال در برنامه 21فروردین ماه امسال میزان زباله جمع آوری شده چیزی در حدود 4تن بود یا در برنامه ای که در آدینه گذشته در دالان بهشت ناهارخوران برگزار گردید با وجود کم بودن وسعت منطقه حدود 2تن زباله جمع شد که با این حال باز هم پاکسازی در این ناحیه به دلیل حجم بالای زباله به طور کامل انجام نشد.

پاداش گفت: به طور کلی می توان تخمین زد که میزان زباله جمع آوری شده تا به امروز در حدود 20تن بوده است.

وی گفت: هدف ما بیشتر بحث آموزش به دوستان، مردم، همشهریان و مسافرین است به منظور نریختن زباله در طبیعت، در طی سه سال گذشته فرهنگسازی در بین مردم عالی بود به طوری که در برنامه هفته گذشته حتی تعدادی از مسافرین نیز در امر پاکسازی دالان بهشت همراه ما شدند ضمن آنکه خیلی از دوستانی که به نوعی دغدغه محیط زیستی داشتند و این آمادگی را نداشتند یا نمی دانستند که چطور و با چه روشی برای حفاظت از محیط زیست ورود پیدا نمایند توسط این تشکل با این روش آشنا شده اند.

وی اضافه کرد: ما حتی در بحث فراوری زباله کمتر در خانه ها و تفکیک زباله در خانه نیز پیروز بودیم.

مدیرگروه رفتگران طبیعت گلستان در مورد بحث آموزش اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته با همکاری معاونت آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان نزدیک به سه هزار و 700 دانش آموز را تحت آموزش قرار دادیم و ان شاالله از سال تحصیلی جدید پر قدرت تر از قبل وارد عمل می شویم و قرار است از ابتدای مهرماه هر هفته در یک مدرسه یک برنامه ویژه داشته باشیم تا در خاتمه سال تحصیلی تعداد زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش آموزش های محیط زیستی و فراوری کمتر زباله قرار دهیم.

وی اضافه کرد: آموزش ها در گذشته به صورت مقطعی و کوتاه مدت بود ولی سعی بر این است تا در امسال این آموزش ها را به صورت مدون داشته باشیم. این آموزش ها معمولا در سطح دانش آموزی است زیرا بچه ها در این سنین آموزش پذیرتر هستند.

پاداش در مورد حمایت ها و مشارکت دستگاه های مختلف در این امر گفت: در این راه اداره کل حفاظت محیط زیست همواره همراه ما بوده است علاوه بر آن شهرداری گرگان، معاونت عمرانی و مدیرکل امور شهری و شوراها و مدیرکل امور شهری و روستایی حمایت های لازم را داشته اند و سازمان پسماند نیز در بحث کیسه زباله تاحدودی کمک رسان این تشکل مردمی بوده است.

وی در خاتمه اعلام کرد: همواره یک پای آموزش و اطلاع رسانی باید صداوسیما باشد ولی همواره نقش آن کمرنگ و چه بسا جای آن به عنوان رسانه ملی و مردمی در این گونه مسائل خالی نیز بوده است ولی جا دارد از سایر دوستان رسانه ای تشکر کنم که همواره برنامه های ما را پوشش داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 287

به "3700 دانش آموز گلستان آموزش محیط زیستی دیدند، پاکسازی جنگل رامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3700 دانش آموز گلستان آموزش محیط زیستی دیدند، پاکسازی جنگل رامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید