30 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کووید19 تندتر شد

به گزارش مجله گرگانلند، برآوردهای آماری از سراسر دنیا نشان می دهد که فقط دو روز طول کشید تا با افزوده شدن یک میلیون نفر دیگر به کل افراد مبتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان از سی میلیون نفر عبور کند.

30 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کووید19 تندتر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برآورد های وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند بامداد پنجشنبه از 30 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 30،000،343 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 944،210 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل، اما 21،768،093 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشور های آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود شش میلیون و هشتصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته 1،069 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود 201 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشور های دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

پیش از این، جو بایدن با بیان اینکه تا ابتدای سال آینده میلادی، بیش از 250 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می دهند، شکست دونالد ترامپ در کنترل این بیماری را رد صلاحیت ریاست جمهوری او دانست.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هشت میلیون و صد هزار مبتلا و نزدیک به 293 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا چهار میلیون و دویست هزار مورد ابتلا و 214 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چندی پیش در جلسه ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد.

یکی از نکات قابل توجه آمار های فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد، اما این بار فقط 2 روز طول کشید تا شمار ابتلای دنیای از 30 میلیون نفر عبور کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 720

به "30 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کووید19 تندتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیون نفر؛ نمودار ابتلای جهانی به کووید19 تندتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید