یادداشت پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا درباره فیلم حاتمی کیا

به گزارش مجله گرگانلند، پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا درباره فیلم حاتمی کیا یادداشتی نوشت که در ادامه می خوانید:

یادداشت پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا درباره فیلم حاتمی کیا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به وقت شام فیلم جدید و پرهیاهویی که جنگ مقابل آنچه موسوم بهدولت اسلامی است را نشان می دهد، شایسته مخاطب دنیای است.

کارگردان به وقت شام، ابراهیم حاتمی کیا، دوربینش را به سوی رویارویی جنجالی شخصیت ها، باورها و نیروهای نظامی نشانه می گیرد.

باتوجه به این که فیلم به وقت شام در یک موسسه فیلمسازی پرکار در ایران فراوری شده است، جای تعجب ندارد که دو تن از جذاب ترین شخصیت های فیلم، یک پدر و پسر ایرانی باشند.

بابک حمیدیان با حسی از شجاعت و آرامش در نقش علی، پسری که در نیمه راه بازگشت به خانه، پشیمان شده و به صحنه نبرد بازمی گردد، به ایفای نقش می پردازد.

بحران به دلیل شکست پالمیرا در سوریه شرقی مقابل دولت اسلامی به وجود آمده است.

دولت اسلامی اغلب با عنوان ISIL یا ISIS شناخته می گردد. داعش واژه ای فارسی و عربی برای شناساندن این سازمان بدنام است. از این رو، در نوشتار پیش رو من از واژه داعش استفاده خواهم کرد.

علی و پدرش یونس، برای فراردادن گروهی سوری تبار از پالمیرا، تیم پروازی تشکیل می دهند. این پرواز باید از راستا تروریست ها عبور کند. ستاره این سکانس یک فرد یا یک شخصیت خاص نیست، بلکه یک پروداکشن با تکنولوژی پیشرفته است. این تکنولوژی امکانی را فراهم ساخته که در آن بخش اعظم نبرد شروع می گردد.

من تا به امروز یک نمایش سینمایی،به قوت آن تصاویری که با یک هواپیمای غول پیکر در به وقت شام به تصویر درآمده است، ندیده ام.

به وقت شام اولین فیلم درام با موضوع داعش است که من دیده ام. در این فیلم، داعش که در بخشی از دنیا، مبدل به نیروی مهمی در حوزه ژئوپولتیک شده، نمایش داده می گردد.

به وقت شام به مسائل خاص شرق مرکزی مربوط است و همچنین مشکلاتی که به شکل گسترده ای در زندگی بشری رایج است را مطرح می سازد.

به عنوان مثال، علی با مادرهمسرش در چالشی است تا شرح دهد که چگونه میان یاری به دیگران در سرزمینی دور و مسئولیت در قبال خانواده خودش در فشار قرار گرفته است.

در به وقت شام جذابیت های بسیاری برای مخاطبان غیر ایرانی و علاقه مندان به ظهور دوباره ایران به عنوان محرک و اثرگذار در ژئوپولتیک دنیای وجود دارد.

ورود به وقت شام در صحنه دنیای بخشی از جریانی است که در آن ایران را در صندلی حقیقی اش در بین مولدین اصلی فرهنگ در دهکده دنیای قرار می دهد.

منبع: خبرنامه سینما انقلاب

منبع: خبر فوری
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 292

به "یادداشت پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا درباره فیلم حاتمی کیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا درباره فیلم حاتمی کیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید