مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش آفرین انصاری منتشر شد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، این کتاب را انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران در 267 صفحه چاپ و روانه بازار نشر نموده است. مصاحبه، تحقیق و تدوین این اثر را پیمانه صالحی انجام داده است.

مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش آفرین انصاری منتشر شد

در این کتاب، اطلاعاتی در خصوص دوران کودکی، نوجوانی و جوانی، تحصیلات، مسافرت ها، ازدواج، تدریس، تحقیق، مسئولیت ها، جایزه ها و کارنامه علمی استاد کتابداری و اطلاع رسانی ایران و فعالیت های دوستدار کتاب کودک و دبیر شورای کتاب کودک ایران، کتابخانه ملی ایران، انجمن های کتابداری آمریکا، کانادا، اروپا و ایران، شورای کتاب کودک و ... از زبان نوش آفرین انصاری ارائه شده است.

نوش آفرین انصاری در سال 1318 در شهر سیملا در هندوستان به جهان آمد. پدرش کارمند وزارت امور خارجه و مادرش دانش آموخته رشته آموزش پیش ازدبستان بود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را به سبب پیشه پدر در کشورها و شهرهای گوناگون گذراند. نوش آفرین انصاری که دانش آموخته کتابداری است، در سال 1342 برای جمعی از پایه گذاران شورای کتاب کودک، از جمله توران میرهادی، در مدرسه روش نوکارگاه کتابداری برگزارکرد و از همین هنگام سرنوشت او با توران میرهادی و شورای کتاب کودک گره خورد.

انصاری تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داده است. از نوش آفرین انصاری تاکنون کتاب ها و مقاله های تالیفی و ترجمه های بسیاری به ویژه در زمینه کتابداری و کتابخانه های بچه ها و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب های او که اکنون دبیر شورای کتاب کودک است می توان به تشکیل کتابخانه در روستا، مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری و ترجمه مدخل تاریخ شرق اسلامی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 8

به "مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش آفرین انصاری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش آفرین انصاری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید