گوزن به اومیکرون مبتلا شد

به گزارش مجله گرگانلند، کارشناسان حیات وحش در آمریکا در یک آنالیز نو از ابتلای یک گوزن به سویه اُومیکرون کروناویروس خبر دادند.

گوزن به اومیکرون مبتلا شد

به گزارش ایسنا، این گوزن دم سفید از اولین حیوانات غیراهلیِ آلوده به سویه اُومیکرون در نیویورک است. اکنون کروناویروس در تعدادی گوزن در 15 استان آمریکا شناسایی شده است.

تحقیقات نشان می دهد که گوزن، ویروس را از انسان گرفته و سپس آن را به گوزن های دیگر منتقل می نماید و هنوز هیچ مدرکی مبنی بر انتقال مجدد آن از این حیوانات به انسان وجود ندارد.

به گفته محققان آمریکایی، این گونه از گوزن دم سفید حامل سویه بسیار قابل انتقال کروناویروس موسوم به اُومیکرون است که اولین بار در حیوانات گزارش شده است.

این یافته ها تایید نماینده شواهد فزاینده ای است که نشان می دهد گوزن دم سفید به راحتی به ویروس آلوده می گردد و تشدید نماینده این نگرانی است که گوزن هایی که به طور گسترده در سراسر ایالات متحده پراکنده هستند و در نزدیکی انسان زندگی می نمایند، می توانند به مخزن انتقال ویروس و منبع بالقوه سویه های تازه تبدیل شوند.

به گزارش نیویورک تایمز، محققان پیش از این نیز گزارش نموده بودند که کروناویروس اواخر سال 2020 در تعدادی گوزن در استان آیووا و اوایل سال 2021 هم در بخش هایی از اوهایو شایع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1499

به "گوزن به اومیکرون مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوزن به اومیکرون مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید