گلوبال تایمز: چین یک امپراطوری توسعه طلب نیست ، آمریکا منزوی خواهد شد

به گزارش مجله گرگانلند، گلوبال تایمز با رد ادعای آمریکا درباره مقاصد چین از توافقات تجاری با کشورهای دیگر، بزرگترین پیمان مالی اخیر جهان را نشان دهنده انزوای آمریکا در آینده دانست.

گلوبال تایمز: چین یک امپراطوری توسعه طلب نیست ، آمریکا منزوی خواهد شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، نشریه گلوبال تایمز روز یکشنبه بیان کرد که امضاء بزرگترین قرارداد تجاری دنیا بدان معنی است که آنطور که آمریکا و کشورهای غربی مدعی هستند، چین به دنبال ایجاد یک امپراطوری توسعه طلبانه نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته این نشریه در عوض پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای (RCEP) نشان داد که چین قادر است با کشورهای دیگر به شکلی موثر و سودمند همکاری کند.

طبق آنچه در بخش یادداشت این نشریه منتشر شده : این روشی کلیدی برای توسعه چین است. چین از ابتدا به دنبال یک شیوه برد برد مانند یک گلوله برفی درحال حرکت بوده که دربرگیرنده منافع مشترک مردم زیادی در سراسر دنیا است.

در ادامه این یادداشت آمده: بعضی از نخبگان آمریکایی و غربی به راستی در نحوه تفکر، از زمان حاضر عقب مانده و تصور می نمایند چین یک امپراطوری توسعه طلب است و تمام همکاری های پکن با کشورهای دیگر را به عنوان بخشی از راهبرد توسعه طلبانه قلمداد می نمایند.

گلوبال تایمز در ادامه نوشت: ایده هایی مانند جداسازی، انزوای چین بی معنی است و RCEP بیانگر این مسئله است که کشورهایی که به دنبال چنین تفکری هستند در نهایت از گرانش مالی دنیا خارج خواهند شد.

پیمان مشارکت مالی جامع منطقه ای که دربرگیرنده یک سوم اقتصاد دنیای و جمعیت دنیاست روز یکشنبه توسط چین و 14 کشور منطقه اسیا پاسیفیک امضا شد. 14 کشور دیگر شامل 10 عضو آسه آن و کشورهای ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 824

به "گلوبال تایمز: چین یک امپراطوری توسعه طلب نیست ، آمریکا منزوی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: چین یک امپراطوری توسعه طلب نیست ، آمریکا منزوی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید