گزارش ابتدایی سازمان زمین شناسی از زمین لرزه هرمزگان

به گزارش مجله گرگانلند، دفتر آنالیز مخاطرات زمین شناسی،زیست محیطی و مهندسی گزارشی از زلزله منطقه فین استان هرمزگان منتشر کرد.

گزارش ابتدایی سازمان زمین شناسی از زمین لرزه هرمزگان

به گزارش خبرنگاران؛ دفتر آنالیز مخاطرات زمین شناسی،زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گزارشی از رخداد زمین لرزه 23 آبان ماه 1400 در منطقه فین استان هرمزگان منتشر کرد.در این گزارش آمده است:

در ساعت 17 و 35 دقیقه یکشنبه 23 آبان ماه 1400 زمین لرزه ای با بزرگی 6.4 ریشتر در مقیاس MNدر عمق 15 کیلومتری از سطح زمین فین از توابع استان هرمزگان را لرزاند. مرکز این رخداد به وسیله مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در حدود 25 کیلومتری فین،43 کیلومتری قلعه قاضی و 44 کیلومتری بندرعباس گزارش شده است. بعلاوه به فاصله یک دقیقه و 34 ثانیه پس از این زمین لرزه ،زمین لرزه دیگری در همان نقطه با بزرگی 6.3 ریشتر رخ داد. لرزه خیزی یک ماه گذشته در این منطقه در تصویر یک و مشخصات این زمین لرزه در جدول یک ارائه شده است. نزدیکترین گسل ها تا شعاع 150 کیلومتری مرکز زمین لرزه عبارتند از گسلHZF2 در فاصله 26 کیلومتری، گسلMZRF در فاصله 64 کیلومتری و گسلMFF1 در فاصله 77 کیلو متری.

در ادامه تصاویر و جداول مربوطه آورده شده است:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1448

به "گزارش ابتدایی سازمان زمین شناسی از زمین لرزه هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ابتدایی سازمان زمین شناسی از زمین لرزه هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید