تور هلند: راهنمای سفر به اوترخت، مرکز مذهبی هلند

به گزارش مجله گرگانلند، هلند کشور شهرهای زیبا و دوست داشتنی است و در میان شهرهای هلند، اوترخت صندلی ویژه ای دارد. اوترخت (Utrecht) چهارمین شهر بزرگ هلند است که در فاصله 40 دقیقه ای جنوب آمستردام واقع شده است.

تور هلند: راهنمای سفر به اوترخت، مرکز مذهبی هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

شهر اوترخت در سال های اخیر محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور هلند پیدا نموده و روز به روز بر تعداد گردشگرانی که گردش در اوترخت را نیز در برنامه تور هلند جای می دهند افزوده می شود.

در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با راهنمای سفر به اوترخت آشنا سازیم. تا سرانجام با ما همراه باشید.

درباره اوترخت

اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند پس از شهرهای آمستردام، روتردام و لاهه است که به عنوان مرکز مذهبی هلند شناخته می شود. بسیاری از افراد معتقدند که شهر اوترخت هلند بسیار به آمستردام شبیه است و شاید بتوان آن را یک آمستردام کوچک دانست که همان زیبایی ها را در خود جای داده است اما دیگر خبری از شلوغی این شهر نیست.

بافت قدیمی شهر اوترخت پیرامون یک کلیسای قدیمی (کلیسای اوترخت) ساخته شده و مهمترین بخش شهر نیز در کنار کانال قدیمی شهر یا Oudegracht قرار گرفته است. مرکز شهر اوترخت مملو از ساختمان های قدیمی است که تاریخ بعضی از آنها به دوران قرون وسطی بازمی شود.

باید بدانید که اوترخت از قرن هشتم میلادی به عنوان مرکز مذهبی هلند شناخته می شده است. با توجه به موقعیت و ویژگی های شهر اوترخت، این شهر تا قرن 17 میلادی و دوران طلایی هلند، به عنوان مهمترین شهر این کشور شناخته می شده است.

اگرچه دست تاریخ باعث شد اوترخت رقابت را به آمستردام ببازد و صندلی مهمترین و پرجمعیت ترین شهر هلند را از دست دهد، اما همچنان به عنوان شهری مهم در این کشور باقی ماند.

یکی از مصادیق اهمیت شهر اوترخت در هلند، دانشگاه اوترخت است. این دانشگاه در سال 1636 میلادی تاسیس شده و امروزه بزرگترین دانشگاه کشور هلند است که بیش از 32 هزار دانشجو در آن تحصیل می نمایند. بد نیست بدانید که 12 نفر از برندگان جایزه نوبل، دانشجوی این دانشگاه بوده اند!

جغرافیا و آب و هوای اوترخت

بعد از آشنایی با پیش زمینه تاریخی شهر اوترخت، بد نیست بدانیم شهر اوترخت کجاست و چه آب و هوایی دارد.

شهر اوترخت در مرکز کشور هلند واقع شده و مرکز استان اوترخت است. همانگونه که گفتیم، اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند است که بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارد. اگرچه اوترخت به طور مستقیم با دریا و سواحل هلند ارتباطی ندارد، اما مگر می شود در کشور کانال ها بود و راهی به دریا نداشت؟

در میان مرکز شهر اوترخت کانالی وجود دارد که از یک طرف به دریاچه مارکرمیر (Markermeer) و از طرف دیگر به رودخانه راین (Rhine) ارتباط دارد.

هلند کشور کوچکی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی، بیشتر شهرها و منطقه ها آن آب و هوای یکسانی دارند. شهر اوترخت نیز مانند دیگر شهرهای هلند، در اقلیم آب و هوایی معتدل اقیانوسی (temperate oceanic climate) قرار گرفته است. زمستان های اوترخت سرد و خنک است و تابستان ها هوای گرم و معتدلی را تجربه می نماید. با توجه به آب و هوای این شهر، اگر قصد سفر به اوترخت را دارید بهتر است فصل بهار و ماه های آپریل تا می را انتخاب کنید. در این زمان نه تنها آب و هوا در شرایطی بسیار مناسب است، بلکه گل های لاله نیز درآمده اند و چشم انداز ای بسیار دیدنی را رقم می زنند.

اگر قصد سفر به اوترخت را دارید بهتر است فصل بهار و ماه های آپریل تا می را انتخاب کنید. در این زمان نه تنها آب و هوا در شرایطی بسیار مناسب است، بلکه گل های لاله نیز درآمده اند و چشم انداز ای بسیار دیدنی را رقم می زنند.

جاذبه های گردشگری اوترخت

اوترخت یکی از شهرهای بسیاری زیبای هلند است و تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر، از مهمترین دیدنی های هلند هستند. در ادامه با تعدادی از مهمترین جاذبه های اوترخت آشنا شوید.

  • برج ناقوس (Domtoren)

بدون شک مهمترین جاذبه گردشگری شهر اوترخت، برج ناقوس بلند و زیبای Domtoren است. این برج زیبا بین سال های 1320 تا 1382 میلادی ساخته شده و تا سال 1647 به کلیسای سنت مارتین متصل بوده است. در این سال یک طوفان بزرگ باعث تخریب بخش هایی از کلیسا شد و از آن تاریخ به بعد، به عنوان یک برج مستقل شناخته می شود.

برج ناقوس Domtoren با 112 متر ارتفاع، بلندترین برج کلیسا در هلند است و با رفتن بالای آن می توانید چشم انداز ای زیبا از این شهر را دیدن کنید. حتی در روزهایی که هوا صاف باشد، می توانید شهر آمستردام را نیز از بالای این برج ببینید.

  • کلیسای سنت مارتین (St. Martins Cathedral)

کلیسای سنت مارتین قلب تاریخی شهر اوترخت هلند قرار گرفته که از مهمترین ساختمان های این شهر به شمار می رود. بنای اصلی این کلیسا سال 1254 و در محل یک کلیسای قدیمی ساخته شده است. از آن تاریخ به بعد، بخش های مختلفی به این کلیسا اضافه شد و امروزه می توان آن را آینه تمام نمایی از معماری قرون و اعصار مختلف هلند به حساب آورد.

علاوه بر تزئینات زیبایی که در این کلیسا به کار رفته است، قبر دو تن از پادشاه هلند نیز در کلیسای اوترخت قرار گرفته است که می توانید از آنها بازدید کنید. اما نکته مثبت این است که بازدید از این کلیسا کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد.

  • قلعه د هار (De Haar)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اوترخت که باید حتما در برنامه سفر خود قرار دهید، قلعه دهار است. بنای فعلی این قلعه زیبا اگرچه در سال 1892میلادی ساخته شده است، اما در مکان آن قلعه ای قدیمی قرار داشته که تاریخ آن به سال 1391 میلادی بازمی شود. این قلعه در وسط یک دریاچه زیبا قرار گرفته است که آن نیز به وسیله جنگلی انبوه احاطه شده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1386

به "تور هلند: راهنمای سفر به اوترخت، مرکز مذهبی هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: راهنمای سفر به اوترخت، مرکز مذهبی هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید