با مارماریس، بهشت ترکیه آشنا شوید

به گزارش مجله گرگانلند، یکی از زیباترین نقاطی که در سراسر زمین و اتفاقا نزدیکی شما برای سفر وجود دارد، مارماریس در کشور ترکیه است. لقب این جزیره زیبا، بهشت گمشده است و کسانی که انتظار بودن در جایی با امکانات گردشگری خاص به همراه جاذبه های تاریخی و طبیعی فوق العاده را دارند، باید قطعا به این جزیره سفر کنند. امروز می خواهیم برای شما، شهر مارماریس را معرفی کنیم تا با متفاوت ترین جزیره دنیا، آشنا شوید. با ما در ادامه در خبرنگاران همراه باشید.

با مارماریس، بهشت ترکیه آشنا شوید

برای رزرو آنلاین تور مارماریس اینجا را کلیک کنید

مارماریس کجاست؟

مارماریس، جزیره ای بسیار زیبا و دیدنی در ترکیه است که در امتداد ساحل جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است. این شهر بندری در بین ساحل دریای اژه و دریای مدیترانه و در بین رشته کوه های کنار دریا قرار گرفته و دارای دو لنگرگاه است. علت این که نام این شهر مارماریس است، این است که منطقه ای که این جزیره در آن قرار گرفته بر روی معادن بزرگی از سنگ های مرمر قرار گرفته است و از این رو نام این شهر به معنای شهر مرمر است.

از لحاظ تاریخی، در 6 قرن قبل از میلاد مسیح در این جزیره تمدن انسانی شکل گرفته بوده است و از این رو آثار وجود و حضور تمدن های بزرگ و تاریخی همچون رودوس، آدا، کاریا، آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی از گذشته تا به همین اواخر؛ در این جزیره را می توان دید.

شهرت مارماریس از دید هر کسی، متفاوت است. برخی این شهر را به خاطر تفریحات خاص شبانه روزیش می شناسند و برخی آن را به خاطر جاذبه های دریایی فوق العاده اش! به هر حال واقعیت این است که این جزیره زیبا بیشتر به خاطر دریای فیروزه ای و ساحل سنگیش در جهان و بین گردشگران مختلف معروف شده است. حال در این شهر بندری، انواع و اقسام مختلفی از تفریحات ساحلی، تفریحات و سرگرمی های مدرن و خانوادگی از بهترین نوعش به وجود آمده است و همین هم در نهایت باعث شده تا امروزه، انواع و اقسام تورهای مسافرتی مختلف از سراسر جهان برای سفر به این جزیره، برنامه ریزی می کنند.

مارماریس را شهر ناشناخته ها هم می گویند و از این رو پیشنهاد می کنیم که اگر فرد ماجراجویی هستید، سفر به مارماریس را تجربه کنید زیرا دنبال تفریحات و هیجانات ناشناخته زیادی در این شهر در انتظار شماست! همچنین این شهر به خاطر موقعیت قرارگیری جغرافیاییش، یکی از مناسب ترین مناطق کشور ترکیه برای ورزش ها و تفریحات آبی و همچنین کشتیرانی است.

دو کشور ترکیه و یونان با یکدیگر همسایه هستند و مارماریس یکی از شهرهایی است که بار این همسایگی را با جزیره رودس یونان به دوش می کشد. از این رو یکی از گزینه های تفریحی کسانی که به این شهر سفر می کنند این است که با قایق موتوری به این جزیره هم سفر کنند.

بهترین زمان سفر به مارماریس چه وقتی است؟

به لحاظ قرارگیری جغرافیایی شهر مارماریس، این شهر دارای آب و هوایی کاملا مدیترانه ای است. در واقع تابستان ها در این شهر بسیار گرم و مرطوب است و زمستان هایش هم کاملا بارانی و سرد است. میانگین دمای هوا درمارماریس بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به مارماریس، فصل بهار تا روزهای اواسط تابستان است. اما در نهایت با توجه به تمامی این تفاسیر، برای سفر به این شهر تقریبا تمام فصل های سال شرایط خوبی برای سفر برقرار می باشد.

برای رزرو آنلاین هتل در مارماریس اینجا را کلیک کنید

چه جاذبه هایی را باید در سفر به مارماریس ببینیم؟

بهترین جاذبه های مارماریس، دیدنی های طبیعی آن و دریای فیروزه ای و سواحل بسیار تمیزش است اما با این حال، جاذبه های زیبا و معرذوفی در این شهر وجود دارند که نباید فرصت بازدید از آن ها را از دست بدهید. برخی از بهترین جاذبه های مارماریس را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

قلعه مارماریس در سال 1044 قبل از میلاد ساخته شده و از آثار برجسته به جا مانده از جهان باستان است که از لحاظ معماری و ساخت، فوق العاده است. این قلعه امروزه موزه است و یکی از جاذبه های مارماریس به حساب می آید. البته در بازدید از آن می توانید مجموعه ای از آثار تاریخی و هنری از زمان عثمانیان را در این منطقه را مشاهده کنید.

منطقه دالیان

منطقه دالاین مارماریس، از لحاظ جغرافیایی در استان موغله و بین مارماریس و فتحیه قرار گرفته است. دالیان پر است از ویرانه های به جای مانده از دوران باستان که جاذبه هایی همچون ساحل ایزتوزو، حمام گِل، کارِتاکارِتاس و شهر باستانی کائونوس در آن قرار گرفته است.

کوه های مارماریس

یکی از بهترین مناظر طبیعی برای طبیعتگردی در ماماریس کوه های آن هستند. این کوه ها، یکی از جاذبه های طبیعی فوق العاده است و این باعث شده تا این جاذبه یکی از دیدنی ترین مناطق این شهر باشد. به همین خاطر، تورهای مسافرتی زیادی برای تور مارماریس، مسافران خود را برای گشت و گذار به این کوه ها می برند.

همچنین از دیگر جاذبه های دیدنی مارماریس می توانیم به میدان جوان مارماریس، شهر باستانی کاریان، پارک آبی آتلانتیس را حتما ببینید.

در این مطلب، مختصری درباره شهر مارماریس توضیح دادیم و برایتان گفتیم که این شهر کجاست. در آستانه شروع فصل سفر به این شهر هستیم و پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به جایی خوش آب و هوا دارید، مارماریس را در بین گزینه های خود داشته باشید. همچنین از شما می خواهیم تا نظرات و تجربیاتتان را با ما در این زمینه به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 273

به "با مارماریس، بهشت ترکیه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مارماریس، بهشت ترکیه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید