چین اولین انسان ها را تا سال 2033 به مریخ می فرستد

به گزارش مجله گرگانلند، کشور چین به تازگی اعلام نموده است که اولین انسان ها را به مریخ خواهد فرستاد و یک پایگاه دائمی در سیاره سرخ ایجاد خواهد نمود.

چین اولین انسان ها را تا سال 2033 به مریخ می فرستد

چین پس از تاسیس یک ایستگاه فضایی خصوصی برای خود در مدار زمین و اعزام سه فضانورد به آن و ارسال موفقیت آمیز کاوشگر به نیمه پنهان ماه و مریخ، حالا چشم انداز خود را روی ایجاد پایگاه انسانی در مریخ قرار داده است.

براساس یک گزارش اولیه از گلوبال تایمز، چین نقشه راهی را برای مأموریت های سرنشین دار آینده در مریخ فاش نموده است.

چین در حالی برنامه های خود را برای ایجاد پایگاه دائمی در مریخ اعلام نموده است که ناسا، اسپیس ایکس و قدرت های فضایی دیگر به شدت در حال کوشش و رقابت برای رسیدن به این آرزوی فضایی هستند.

چین اعلام نموده است که میخواهد اولین انسان ها را تا سال 2033 روی مریخ فرد آورد.

وانگ شیائوجون رئیس آموزشگاه دولتی فناوری پرتاب فضاپیمای چین(CALT) طی سخنانی با عنوان سیستم حمل و نقل فضایی اکتشاف مریخی انسان که در کنفرانس دنیای اکتشافات فضایی(GLEX 2021) ایراد کرد، از این برنامه ها اطلاع داد.

وی همراه با مرور موفقیت کاوشگر تیان ون-1(Tianwen-1) که اولین مأموریت بین سیاره ای چین بود و همچنین فرود آوردن و عملیات اکتشافی یک مریخ نورد روی مریخ، برنامه سه مرحله ای چین را برای ارسال انسان به مریخ خاطرنشان کرد.

طبق این برنامه ها، مرحله اولیه که به آن مرحله آماده سازی فناوری نیز گفته می گردد، شامل ربات هایی خواهد بود که برای بازگرداندن نمونه های مریخی طراحی شده اند و یک مکان مناسب را برای استقرار انسان در مریخ در آینده کشف می نمایند.

پس از آن، مرحله دوم شامل اعزام انسان ها به مریخ است تا یک پایگاه دائمی در این سیاره ایجاد نمایند. پس از اتمام ساخت این پایگاه، مرحله سوم شامل عزیمت ناوگان های باری بزرگ از زمین به مریخ و تسریع پروژه های توسعه در سیاره سرخ خواهد بود.

طبق اعلام این آموزشگاه، برنامه این مراحل و مراحل اضافی به ترتیب برای سال های 2033، 2035، 2037، 2041، 2043 و فراتر از آن طراحی شده است.

قابل ذکر است که چین علاوه بر سیستم نردبان آسمان که در حال حاضر به عنوان وسیله ای برای کاهش مقیاس یا هزینه کاوشگرهای آینده و مأموریت های حمل و نقل به مریخ در دست آنالیز است، در حال آنالیز وسایل نقلیه هسته ای برای مأموریت های انسانی و اکتشاف در مریخ است.

ما مطمئن نیستیم که منظور چین از نردبان آسمان چیست، اما این حدس به ذهن متبادر می گردد که می تواند یک آسانسور فضایی باشد. اگرچه این ایده جدیدی نیست، اما ایجاد یک روش انتقال عمودی از سطح زمین یا مریخ به مدار آنها، بسیار سخت است. همچنین مهارت های فنی لازم برای چنین شاهکار بزرگ مهندسی ممکن است هنوز وجود نداشته باشد.

یادآوری این نکته ضروری است که بر خلاف ایالات متحده که ناسا، اسپیس ایکس، بلو اوریجین و بسیاری دیگر از شرکت های خصوصی هوافضا برای ساختن سیستم های فضایی در یک برنامه فضایی ناهمگن همکاری می نمایند، چین کاملاً تحت یک سیستم متحد است و بنابراین برنامه های آن ممکن است قبل از ایالات متحده یا سایر قدرت های فضایی محقق گردد. البته این بدان معنا نیست که چین حتما اولین کشوری خواهد بود که انسان ها را روی ماه یا مریخ یا هرجای دیگر مستقر خواهد نمود.

اگر ما به مسابقه فضایی کنونی دنیا نگاه کنیم، می بینیم که چین عملکرد بسیار خوبی دارد، اما اینکه بگوییم حتما در سرانجام پیروز خواهد شد، صحیح نیست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1202

به "چین اولین انسان ها را تا سال 2033 به مریخ می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اولین انسان ها را تا سال 2033 به مریخ می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید