چالش های خرید بلیط هواپیما

به گزارش مجله گرگانلند، در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به نکات زیادی توجه کنید. در واقع برخلاف چیزی که فکر می کنید خرید بلیط هواپیما نیز چالش های خودش را دارد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین چالش های خرید بلیط هواپیما قیمت است! این که در چه زمانی و با چه قیمتی اقدام به خرید و یا رزرو بلیط هواپیما کنید بسیار مهم است. تغییر فصول و تعطیلات مقصدی که قصد دارید به آنجا بروید از دیگر فاکتورهایی است که می تواند برای شما چالش ایجاد کند. آشنایی با فرودگاه های شهر مقصد نیز نکته بسیار مهمی است زیرا باید بدانید که فرودگاه در کدام قسمت شهر قرار گرفته و چگونه می توانید از آنجا به هتل و یا مقصد دلخواه خودتان برسید. با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاهی بیاندازیم به چالش های خرید بلیط هواپیما و نکاتی که باید درباره آنها در نظر داشته و رعایت کنید.

چالش های خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما چه چالش هایی دارد؟

اگر جز افرادی هستید که زیاد سفر می نمایند حتما تا به حال با چالش های زیادی در هنگام خرید بلیط هواپیما رو به رو شده اید. یکی از مهم ترین چالش های خرید بلیط هواپیما قیمت بلیط است. این که در چه زمانی اقدام به خرید بلیط نمایید بسیار مهم است زیرا در قیمت نهایی و پولی که پرداخت می کنید می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. مخصوصا در پروازهای خارجی باید حواستان به زمان خرید بلیط و قیمت آن لحظه باشد زیرا اختلاف قیمت یک پرواز در زمان های مختلف می تواند بسیار زیاد باشد.

برترین روش برای حل چالش خرید بلیط هواپیما این است که بعد از معین شدن مقصد مورد نظر و دلخواه تان حداقل هفته ای دو الی سه بار قیمت بلیط هواپیما به آن مقصد معین را چک نمایید تا متوجه قیمت ها به درستی باشید. این امر برای فهمیدن قیمت مناسب یک بلیط هواپیما بسیار مفید است و زمانی هم از شما نخواهد گرفت. در ادامه نگاهی می اندازیم به سایر چالش های خرید بلیط هواپیما که ممکن است با آنها رو به رو شوید.

خرید بلیط چارتری

بلیط چارتری یا پرواز چارتری به بلیطی گفته می گردد که به وسیله یک شرکت هواپیمایی از قبل خریداری شده و سپس شما آن بلیط را از آنها خریداری می کنید. در واقع یک شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی می تواند تعدادی از صندلی های یک هواپیما را از قبل خریداری نموده و بعدا با توجه به سیستم عرضه و تقاضا با قیمت بالاتری به فروش برساند. به عنوان یک مسافر یکی از چالش های خرید بلیط هواپیما برایتان خرید همین بلیط های چارتری است. هنگام خرید بلیط چارتری باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید.

به عنوان مثال مهم ترین نکته در هنگام خرید بلیط چارتری زمان خرید آن است. هرچه به ایام تعطیلات مانند تعطیلات نوروز نزدیک تر باشیم قیمت بلیط های چارتری افزایش پیدا خواهد نمود. از دیگر مسائل بلیط چارتری که می تواند برای شما چالش ایجاد کند این است که قابلیت کنسلی و استرداد ندارد. بعلاوه قیمت بلیط های چارتری برای بچه ها و بزرگسالان یکسان است.

زمان خرید بلیط

زمان خرید بلیط می تواند از بزرگ ترین چالش های خرید بلیط برای شما باشد. اگر در آینده و در یک زمان معین می خواهید به سفر بروید به شما پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر بلیط هواپیمای خود را به صورت سیستمی بخرید. در واقع هرچقدر به زمان پروازتان نزدیکتر شوید قیمت بلیط هواپیما برای شما افزایش پیدا خواهد نمود. بسیار شاهد آن بوده ایم که افراد در لحظات آخر مجبور به خرید بلیط هواپیما با قیمت های بسیار بالایی شده اند. در حالی که اگر برنامه ریزی داشته باشید می توانید از قبل با قیمت های بسیار مناسب تر بلیط هواپیمای مدنظر خود را خریداری نموده و رزرو نمایید.

البته در نظر داشته باشید که اگر قرار است 4 ماه دیگر به سفر بروید همین الان بلیط هواپیما خریداری نکنید! شما به میزان کافی فرصت دارید تا با چک کردن و آنالیز کردن بلیط ها برترین قیمت را پیدا نموده و بخرید. معمولا برترین زمان خرید بلیط 2 ماه قبل از زمان سفر می باشد.

از دیگر نکات مهم که می تواند جز چالش های خرید بلیط هواپیما نیز باشد این است که به ایام تعطیلات و بعلاوه تغییر فصول توجه کنید. در زمان های تعطیلات چه سفرهای داخلی و چه سفرهای خارجی به دلیل افزایش تقاضای مردم، قیمت بلیط های هواپیما افزایش پیدا می نماید. مخصوصا اگر قصد داشته باشید تا بلیط چارتری تهیه کنید. فصلی که در آن قصد سفر می کنید نیز می تواند جز چالش های پیش روی شما در هنگام خرید بلیط هواپیما باشد. برخی از مقاصد مخصوصا شهرهایی که به قصد تفریحی به آن سفر می گردد در فصل های بهار و تابستان قیمت بلیط هواپیمای بسیار بالاتری نسبت به فصل های پاییز و زمستان دارد.

آشنایی با فرودگاه مقصد

عدم آشنایی با فرودگاه شهر مقصد می تواند یکی از چالش های خرید بلیط هواپیما برای شما باشد. اگر شهری که قصد سفر به آن را دارید بیشتر از یک فرودگاه دارد بهتر است همه آنها را جز گزینه های سفرتان در نظر بگیرید و قیمت های بلیط را برای هر یک از آنها چک کنید زیرا ممکن است دو فرودگاه در یک شهر قیمت بلیط هواپیمای متفاوتی داشته باشند. اگر بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید معمولا زمانی که شهر مقصد را انتخاب می کنید در صورتی که آن شهر بیش از یک فرودگاه داشته باشد، تمامی آنها به شما نمایش داده خواهد شد و می توانید که از بین آنها انتخاب نمایید. بعلاوه بهتر است که قبل از انجام سفر فرودگاه های شهر مقصدتان را با سرچ کردن پیدا کنید و فاصله هرکدام از آنها تا هتل تان را نیز مقایسه نمایید.

روزهای هفته و تاثیر آن بر قیمت بلیط

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زیاد سفر می نمایند حتما یکی از چالش های خرید بلیط هواپیما برای شما انتخاب روز سفر بوده است. البته روز هفته فقط روی قیمت بلیط های سیستمی تاثیر گذار است و معمولا بلیط های چارتری تحت تاثیر روزهای هفته نمی باشند. در صورتی که قصد خرید بلیط سیستمی را دارید و پروازتان بین المللی است بهتر است بدانید که در رزوهای آدینه و شنبه که آخر هفته کشورهای خارجی به شمار میرود بلیط هواپیما گران تر است و در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه می توانید بلیط های هواپیمای مقرون به صرفه تری پیدا کنید.

سفر دسته جمعی از چالش های خرید بلیط هواپیما

اگر قصد دارید که به صورت دسته جمعی به مسافرت بروید یکی از مهم ترین چالش های خرید بلیط هواپیما برای شما نحوه خرید بلیط است. به طور کلی اگر قصد سفر به صورت گروهی را دارید بهتر است که از تورهای مسافرتی بهره ببرید. اما اگر تصمیم خود را گرفته اید که از تور مسافرتی استفاده نکنید و بلیط بخرید بهتر است که به جای خرید کردن تمام بلیط ها به صورت یکجا آنها را به صورت تکی بخرید. برای تماشا فرق قیمتی این دو مدل خرید یکبار تمام بلیط های خود را انتخاب نموده و قیمت آن را مشاهده کنید و سپس یکبار دیگر بلیط ها را به صورت تکی انتخاب نموده و قیمت آنها را با هم جمع بزنید. در نهایت مشاهده خواهید کرد که خرید تکی بلیط هواپیما نسبت به تعداد کلی برای تان به صرفه تر خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1665

به "چالش های خرید بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های خرید بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید