پهلوان زاده: قدر فیروزجا را ندانستیم، خادم الشریعه وارد حاشیه شد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج قهرمانی دنیا در بخش سریع در حالی به خاتمه رسید که سارا خادم الشریعه بهترین نتیجه را در میان دیگر بانوان اعزامی ایران به این رقابت ها به دست آورد. وی با مجموع 7 امتیاز در رده 29 ایستاد. آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور دیگر نمایندگان ایران در مسابقات دنیای هستند که به ترتیب با 7 و 5.5 امتیاز در رده های 37 و 77 ایستادند.

پهلوان زاده: قدر فیروزجا را ندانستیم، خادم الشریعه وارد حاشیه شد

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در مصاحبه با خبرنگاران با ابراز رضایت نسبی از عملکرد پورکاشیان و حجازی پور گفت: عملکرد خادم الشریعه خیلی خوب نبود. من فکر می کنم این شطرنجباز بدون دلیل خود را وارد حاشیه کرد و همین مسئله روی عملکرد کلی او تاثیر گذاشت.

وی مصاحبه سارا خادم الشریعه با بعضی رسانه ها را دلیل ورود او به حاشیه عنوان نمود و ادامه داد: بازیکنی مانند علیرضا فیروزجا با وجود جوی که برای او ایجاد شده تا قبل از سرانجام مسابقات حتی یک مصاحبه هم نداشت اما سارا خادم الشریعه با مصاحبهیی که انجام داد برای خود حاشیه سازی کرد. شطرنجبازان در جریان رقابت ها هرچه از این مسائل دورتر باشند، بهتر می توانند روی رقابت های شان تمرکز داشته باشند.

رئیس فدراسیون شطرنج با ابراز امیدواری از اینکه سارا خادم الشریعه در بخش برق آسا مسابقات قهرمانی دنیا عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد، توضیح داد: در خصوص آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور انتظار بیشتر از این نداشتیم. امید که این دو شطرنجباز هم در بخش دوم مسابقات، رقابت های بهتری داشته باشند.

پهلوان زاده همچنین در خصوص علیرضا فیروزجا و حضور او در مسابقات قهرمانی دنیا که با نایب قهرمانی در بخش سریع همراه بود، گفت: به هر حال از نابغه ای مانند فیروزجا انتظار کمتر از این نداشتیم. البته که به خاطر موضوعات اخیر و شرایط جدیدی که فیروزجا در آن قرار داشت، در شروع مسابقات دستش به صورت محسوس می لرزید اما خیلی آرام و به مرور خود را پیدا کرد و توانست نتایج موردنظر را بگیرد.

وی توضیح داد: فیروزجا جزو شطرنجبازان با استعداد ایران است. شرایطی که برای او پیش آمد واقعا خاص بود. این شطرنجباز در اصل تصمیمی برای حضور در اینگونه از رقابت ها نداشت اما به خاطر خیلی مسائل پیش آمده تصمیم گرفت با پرچم فیده در مسابقات شرکت کند.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین در واکنش به اینکه علیرضا فیروزجا تغییر تابعیت خود را تایید نموده است، گفت: بله؛ او در مصاحبه ای که در سرانجام مسابقات داشت به این موضوع اشاره نموده اما در عین حال یادآور شده که بازگشتش به ایران بعید هم نیست. در هر صورت اینکه شطرنج ایران یک نابغه را از دست داده است. ما قدر چنین نابغه ای را ندانستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 182

به "پهلوان زاده: قدر فیروزجا را ندانستیم، خادم الشریعه وارد حاشیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوان زاده: قدر فیروزجا را ندانستیم، خادم الشریعه وارد حاشیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید