نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد

به گزارش مجله گرگانلند، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد.

نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد

محمد برزنگ، فرماندار بم در حاشیه جلسه هماهنگی سفر وزیر میراث به بم اضافه نمود: در چهار حوزه میراث فرهنگی پیشنهادهایی ارائه شده که یکی از آنها در بحث میراث فرهنگی، بازسازی و بازسازی آثار تاریخی بم با اولویت بازسازی حصار پیرامون ارگ بم است.

قرار است امروز وزیر میراث فرهنگی به استان کرمان سفر کند و از شهرستانهای جیرفت و بم نیز تماشا داشته باشد.

فرماندار بم ادامه داد: بحث دیگر بازسازی و تکمیل موزه تاریخ باستان شناسی و بعلاوه دیگر آثار تاریخی حوزه شهرستان از جمله خانه عامری، بازار وکیل، حناسایی، بازار قیصریه، کوشک رحیم آباد، قلعه دختر و یخدان است که در مجموع 710 میلیارد ریال برای این موارد پیشنهاد اعتبار شده است.

فرماندار بم با اشاره به شرایط حوزه گردشگری این شهرستان گفت: زیرساختها و تسهیلات مربوط به گردشگری مدنظر است که در بحث تکمیل زیرساختهای گردشگری، فاز دوم نورپردازی ارگ تاریخی بم، اجرای سیستم نور و صدای این بنای تاریخی و سرویس های بهداشتی محوطه پیرامون و داخل ارگ پیشنهاد شده و بعلاوه اجرا و تکمیل طرح محوطه سازی قنات های ثبت شده جهانی قاسم آباد و اکبرآباد بروات به 650 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

وی مطرح نمود: در بحث تسهیلات نیز براساس درخواست سرمایه گذاران به منظور راه اندازی چند مجموعه مانند هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری و هتل سنتی مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات بند اول تبصره 18 در نظر گرفته شد.

برزنگ با اشاره به اینکه در بحث صنایع دستی نیز چهار مورد پیشنهاد شده اعلام نمود: تکمیل، تجهیز و بهره برداری خانه خلاق صنایع دستی و بعلاوه تکمیل، تجهیز و بهره برداری از فاز دوم ایجاد کارگاه های صنایع دستی در محل سربازخانه ارگ تاریخی بم مورد تاکید است.

به گفته وی، سال جاری برای سربازخانه این بنای تاریخی مبلغ 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تمهید شده تا بتوانیم این مکان را به کارگاه های صنایع دستی تبدیل کنیم و اگر در سفر وزیر هم همین اندازه اعتبار اختصاص یابد، سریع تر به نتیجه خواهیم رسید.

وی اضافه نمود: اعتبار به منظور تجهیز کارگاه احیای نساجی سنتی و بعلاوه آموزش کوتاه مدت برای 200 نفر از افرادی که تمایل دارند در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت شوند، درخواست نموده ایم.

فرماندار بم گفت: آخرین حوزه درخواست اعتبار شده در بحث تملک و آزادسازی حریم اثر تاریخی ارگ بم است، زیرا حدود هفت و نیم هکتار از اراضی دور ارگ تاریخی بم متعلق به مردم بوده که در 30 سال گذشته اجازه ساخت و ساز به افراد داده نشده است.

وی اضافه نمود: برای این حوزه نیز مبلغ 600 میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1798

به "نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازهای گردشگری بم همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی کشور تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید