نگاه جهان، خروج ترامپ از کاخ سفید

به گزارش مجله گرگانلند، خروج ترامپ از کاخ سفید و میراثی که از خود برای جمهوری خواهان به جان خواهد گذاشت، یکی از مهمترین دغدغه های رسانه های دنیا در این روزها محسوب می شود.

نگاه جهان، خروج ترامپ از کاخ سفید

به گزارش خبرنگاران، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل های رسانه های دنیا، مهمترین اخبار دنیا را روایت می کند.

از مهمترین اخباری که او امروز (27 دی ماه) به آن ها پرداخته، به شرح زیر است:

- یو اس ای تودی نوشته است: دونالد ترامپ و یارانش درحال ترک کاخ سفید هستند. این درحالی است که سایه ابرهای استیضاح و گردنکشی بر آنها، حاکم است.

- نیویورک تایمز خاطرنشان کرده است: این پرسش اکنون در میان جمهوری خواهان بر زبان است: برای همیشه ترامپ را رها کنیم؟ در حالی که ترامپ آماده خروج از کاخ سفید است، نظریه های او برای حفظ او در میان جمهوری خواهان ریشه می دواند.

- لس آنجلس تایمز نوشته است: فیس بوک هم به توئیتر پیوست و دست رد به سینه ترامپ زد. حرف از ممنوعیت ترامپ در این شبکه اجتماعی است. حمله علیه بنای کنگره و اعمال خشونت دلیل موجه آنها است. شاید شبکه های دیگر هم در راه باشند.

- وال ستریت جورنال یادآور شده است: جوبایدن می خواهد آمریکا را متحد کند. کاری که بسیار سخت و ناممکن شده است.

- واشنگتن تایمز نوشته است: روسیه پس از جدا شدن آمریکا از پیمان آسمان های باز از این پیمان، کناره می گیرد. پیمانی بیست ساله که مانع پروازهای مسلحانه در آسمان ها می شد. مجلس روسیه باید به این خروج رای بدهد. در آن صورت پس از شش ماه، مسکو از این پیمان خارج می شود. پیمانی که ترامپ برهم زد.

- روزنامه دی ولت گفته است: به نظر می آید صدراعظم آلمان از راین شمالی بیاید. بزرگ ترین ایالت آلمان که انگار مینیاتوری از کل سرزمین آلمان باشد. در شانزدهم ژانویه، یک هزار و یک کننده مجلس و فرمانداران شهرهای کوچک و شاخه های حزب اتحاد مسیحی دموکراتیک، رهبر تازه خود را انتخاب خواهند کرد. سه نامزد تا امروز می آیند. سه کاتولیک حقوقدان بین 55 و 65 سال، جای آنگلا مرکل را پُر خواهند کرد؛ آرمین لاکست، نوربرت روتگن و فردریش مرتس

- واشنگتن تایمز نوشته است: کیم جنگ اون، رهبر کره شمالی می کوشد تا آمریکا را به زانو درآورد؛ یعنی تلاش های جو بایدن در حال افزایش است و شعله ورتر می شود. او در یک سخنرانی 9 ساعته برای حزبش، گفت: دشمن مکار، آمریکا را باید به زانو درآورد.

- چین در حال آماده سازی بزرگترین طرح توسعه موشک هسته ای است. آمریکا می گوید از جنگ دنیای دوم تا امروز، این بزرگ ترین طرح است.

از حاشیه خبرها:

یک هزار روبات هوشمند اکنون به کمک جراحانی آمده اند که در حوزه تعویض زانوها و استخوان های لگن کار می کنند. بیش از 15 هزار عمل در این زمینه در بیش از 850 بیمارستان در دنیا، شکل می گیرد. تعویض و پیوند مفاصل نخستین بار در سال 1890 توسط گلوک، یک جراح آلمانی انجام شد؛ زانوی یک دختر 17 ساله، تعویض شد. البته پیوند و تعویض امروز با وجود روبات های هوشمند در کنار جراحان، بسیار متفاوت است. زانوهای آهنی، پلاستیکی یا سرامیکی، امروز جایشان را به تیتانیوم، کروم کبالت و .... داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 944

به "نگاه جهان، خروج ترامپ از کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه جهان، خروج ترامپ از کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید