نوشیدنی های ورزشی چطور نیازهای ورزشکاران را تأمین می نماید؟

به گزارش مجله گرگانلند، در دنیای امروز بیشتر افراد و گروه های سنی از مقدار اهمیت ورزش آگاه هستند و بیشتر افرادی که به سلامت روح و جسم خود توجه می نمایند، نه تنها در هفته چند ساعتی را به ورزش و حرکات ورزشی اختصاص می دهند؛ بلکه در جستجوی تغذیه سالم برای خود در حین ورزش، پیش و پس از آن هستند.

نوشیدنی های ورزشی چطور نیازهای ورزشکاران را تأمین می نماید؟

طبق توصیه مشاوران تغذیه و مربیان، ورزشکاران باید با نوشیدن آب و نوشیدنی های مناسب ورزشی که با فرمولاسیون خاص فراوری شده اند، آب و املاح ازدست رفته بدن خود را تأمین نمایند. یکی از برترین نوشیدنی­هایی که برای ورزشکاران و به طور خاص برای ورزش­های استقامتی و طولانی مدت که بیش از یک ساعت به طول می انجامند مناسب است، نوشیدنی های ورزشی (ایزوتونیک) هستند. تحقیقات نشان داده است طعم خوب ایزوتونیک باعث مصرف بیشتر آن می گردد و همین موضوع باعث می­گردد ورزشکاران با میل بیشتری، نوشیدنی­های ایزوتونیک را نسبت به آب مصرف نمایند.

گروه صنعتی سن ایچ به عنوان معتبرترین و باسابقه ترین فراورینماینده در صنعت نوشیدنی، در این زمینه نیز پیشرو بوده و محصولی کاملاً مناسب برای ورزشکاران با برند هاسکی به بازار عرضه نموده است. محصولات هاسکی، نوشیدنی های ورزشی هستند که آب و املاح ازدست رفته بدن در هنگام ورزش را تأمین می نمایند. این املاح معدنی شامل مواردی همانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند که با طمع دهنده های کاملاً طبیعی همراه شده اند. در نوشیدنی های ورزشی هاسکی مقادیر میانه کربوهیدرات موردنیاز بدن موجود است که با سرعتی بالا پس از نوشیدن، جذب بدن می شوند. مواد موجود در این نوشیدنی های ورزشی همانند آب و املاح، باعث تنظیم فعالیت های ماهیچه شده و وجود سدیم باعث افزایش نگه داشتن آب در سلول ها و پتاسیم نیز باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی و ماهیچه ها می گردد. وجود منیزیم در این نوشیدنی های ورزشی، موجب فعال شدن آنزیم های فراوری انرژی و در نهایت کلسیم که ماده اصلی بافت استخوان ها در ورود و خروج آب و انرژی به سلول ها است، می گردد.

گروه صنعتی سن ایچ که همیشه به سلامت و کیفیت محصولات خود پایبند است از هیچ گونه نگه دارنده، شیرین نماینده مصنوعی و کافئین در محصولات هاسکی خود استفاده نمی نماید. این نوشیدنی های ورزشی با افزایش سرعت جذب آب و املاح در بدن، باعث افزایش کارایی فعالیت های ورزشی ورزشکاران، ایجاد حس تازگی و حفظ تعادل مایعات و الکترولیت های بدن می شوند.

لازم به شرح است که بسته بندی در این محصولات بسیار حائز اهمیت است، زیرا مصرف آن ها به وسیله ورزشکاران در هنگام ورزش صورت می گیرد، مثلا دوچرخه سواران در طول مسیر و هنگام رکاب زدن از آن استفاده می نمایند و یا دوندگان هنگام دویدن طولانی مدت. شرکت عالیفرد (سن ایچ) در کارخانه های خود با بهره گیری از خطوط مدرن و آخرین فناوری روز منطبق با استانداردهای بین المللی، بسته بندی های سبک، مستحکم و بسیار مناسبی برای محصولات هاسکی فراوری می نماید که باعث حداقل نفوذپذیری اکسیژن و نور شده است.

امید است ورزشکاران در هنگام ورزش های طولانی مدت توجه بیشتری به هیدراته ماندن بدن خود داشته و باتوجه به انرژی و الکترولیت هایی که در انجام ورزش از دست می دهند، مصرف نوشیدنی های ورزشی را مدنظر قرار داده تا بتوانند بدون حس خستگی و کم آبی به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1750

به "نوشیدنی های ورزشی چطور نیازهای ورزشکاران را تأمین می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نوشیدنی های ورزشی چطور نیازهای ورزشکاران را تأمین می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های ورزشی چطور نیازهای ورزشکاران را تأمین می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید