تور بمبئی: معرفی فرودگاه آگرا

به گزارش مجله گرگانلند، آشنایی با فرودگاه آگرا | Enclave Civil Agra

امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های مهم کشور هند که در شهر آگرا، سومین شهر بزرگ هند قرار گرفته است و اتفاقا به همین نام نیز شناخته می گردد را به همراه شما مورد آنالیز قرار دهیم. این شما و این فرودگاه آگرا (Enclave Civil Agra). در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، مسیرهای دسترسی و امکانت فرودگاه برای مسافرانش را مورد آنالیز قرار دهیم.

تور بمبئی: معرفی فرودگاه آگرا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

تاریخچه فرودگاه آگرا

فرودگاه آگرا، یکی از فرودگاه های هند با کاربری دو منظوره است. این فرودگاه هم سایت نظامی است و هم عمومی. در عین حال که این فرودگاه مسافربری و همگانی نیز هست، به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های نیروی هوایی کشور هند هم نیز محسوب می شود. تاریخ تاسیس این فرودگاه به 15 آگوست سال 1947، در جریان جنگ جهانی دوم باز می شود. ایستگاه هوایی نظامی که در این فرودگاه موجود است، یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی نیروی هوایی کشور هند می باشد. با این که این فرودگاه در 15 اوت سال جاری وارد 71 سالگی خود می شود اما، این فرودگاه در همین تاریخ در سال 2007، شصتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

این فرودگاه در زمانی که تاسیس شد، به عنوان ایستگاه نیروی هوایی سلطنتی آگرا تاسیس شد و تعدادی از واحدهای پروازی نظامی و تشریفاتی در آن واقع شده بود. پس از جنگ، فرودگاه بسته شد و هواپیماهای جنگنده و ادوات دیگر آن به نیروی هوایی سلطنتی هند موسوم به RIAF منتقل گشتند. در طی جنگ جهانی دوم، فرماندهی سرویس فنی هوایی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده، تاسیسات تعمیر و نگهداری و تعمیرات عمده وسایل مرتبط با هواپیمایی را در آگرا به نام Agra Air Depot را تاسیس نموده و مدیریت کردند.

این سایت که به وسیله خارجیان در هند اداره می شد، سومین گروه هوایی در هند بود که دارای آخرین مدل هواپیماهای جنگنده، بمب افکن ها و سیستم های حمل و نقل هند است که به وسیله نیروی هوایی شماره 10 و نیروهای زمینی متفقین در برمه و نیروی هوایی شماره 14 چین در آن موقع استفاده می شد، و همه این ادوات در این سایت یا فرودگاه نگهداری می شدند. پس از بازگشایی مجدد این فرودگاه، پیشوند سلطان که قبل از آگرا بود، از نام فرودگاه کم شد و به نام فعلی فرودگاه بین المللی آگرا تغییر پیدا کرد.

از آن جا که منطقه آگرا، همانطور که بالاتر گفتیم از جمله شهرهای شلوغ هند است و جاذبه های دیدنی همانند تاج محل در این محل زیبا واقع شده است، برای این که گردشگران و مسافرانی که می خواهند به این شهر زیبا سفر نمایند در سهولت تمام این کار را انجام دهند، قرار است تا فرودگاهی مخصوص به جای فرودگاه فعلی تا زمانی برابر با حداکثر 5 سال آینده به نام فرودگاه بین المللی تاج (TajInternational Airport)، در منطقه آگرا فقط با کاربری مسافری تاسیس شود و جایگزین فرودگاه فعلی شود. یکی از نکات جالبی که در خصوص این فرودگاه وجود دارد این است که کمتر خلبان هواپیمای مسافربری در این فرودگاه می توان پیدا کرد که مشغول به کار هستند و در دوران فعالیتشان، پرواز با هواپیماهای جنگنده را تجربه ننموده باشند! در واقع این یک اصل بسیار مهم در این فرودگاه است

اطلاعات فرودگاه آگرا

نام فرودگاه آگرا: Enclave Civil Agra

کد یاتا: AGR

کد ایکائو: VIAG

نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: 167.94 متر

ترمینال ها: 1 ترمینال برای پروازهای ورودی و خروجی

وب سیات رسمی فرودگاه آگرا: www.aai.aero

ترمینال های فرودگاه آگرا

همانطور که در متن اشاره کردیم، این فرودگاه برای کاربری کاملا نظامی ساخته و تاسیس شده ، و از این رو با توجه به این که فرودگاه آگرا در ادامه فعالیتش کاربری عمومی به کاربری اصلی آن که نظامی است، اضافه شده است؛ برای بخش مسافربری آن امکانات خاصی در نظر گرفته نشده است و تنها دارای ساختمانی واحد و کوچک برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی است و امکانات رفاهی آن نیز محدود و معمولی است. تنها علتی که این فرودگاه، اهمیت مسافربری پیدا نموده است به این خاطر است که مسافران از دهلی و یا بمبئی به هند وارد گشته و بعد با پروازهای داخلی به این فرودگاه وارد می گردند. به طور مثال، اگر پرواز شما تهران- دهلی- آگرا باشد، شما ابتدا طبق جهتی که نوشته شده به دهلی وارد می شوید و سپس به وسیله هواپیما به آگرا سفر می کنید. در نظر داشته باشید که این سفر از دهلی به مقصد آگرا به وسیله زمینی نیز انجام می پذیرد اما در این متن ما به صورت خاص به بیان راه هایی که به فرودگاه آگرا می رسند، می پردازیم.

راه های دسترسی به فرودگاه آگرا

فرودگاه آگرا فاقد پروازهای بین المللی است و بیشتر یک سایت نظامی است. به همین دلیل گردشگرانی که می خواهند به این منطقه سفر نمایند می توانند که، پس از پیمودن جهت هوایی که در سطر بالاتر مثال زدیم، یعنی جهت تهران-دهلی، به مسافت 2546 کیلومتر که به عبارتی3 ساعت و 40 دقیقه پروازی زمان می برد، مسافت بین فرودگاه دهلی تا فرودگاه آگرا را که 233 کیلومتر است را به وسیله هواپیما و به وسیله خطوط هوایی داخلی هند به این فرودگاه طی نمایند.

با این حال، با توجه به رونق صنعت حمل و نقل در هند و متقاضیان بسیار زیادی که خواستار استفاده از تمامی انواع وسایل نقلیه مختلفی همانند: اتوبوس، سه چرخه دستی های رایج در سراسر هند، سه چرخه موتوری، تاکسی های زرد رنگ، قایق و قطارهای شهری می توانند که از فرودگاه به سایر نقاط شهر بروند و به همین دلیل چندان سخت نیست که از فرودگاه بتوانند سریعا به هر جا که بخواهند بروند. اما به این نکته در آگرا توجه کنید. وقتی شما به عنوان توریستی که مخصوصا از فرودگاه می آید می خواهید ازاین وسایل بهره ببرید، نکته قابل توجه برای شما این می شود که پیش از استفاده از هر نوع وسیله ای، فرق نمی کند نوع آن، باید برای مبلغ کرایه با راننده توافق برسید و بعد سوار وسیله شوید زیرا، در آگرا مبلغ ثابتی برای کرایه وسایل نقلیه وجود ندارد. حتی اگر سوار تاکسی هم می شوید باید حتما به استفاده از تاکسی متر به وسیله راننده و سالم بودن آن، تاکید کنید.

امکانات فرودگاه آگرا

باید به این موضوع تاکید کنیم که این فرودگاه همانطور هم که کمی بالاتر گفتیم، امکانات خاصی ندارد و فقط می توان به امکانتش برای پروازهای ورودی و خروجی و گیت های آن اشاره کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1498

به "تور بمبئی: معرفی فرودگاه آگرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: معرفی فرودگاه آگرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید