معرفی جاهای دیدنی داران (فریدن) Daran

به گزارش مجله گرگانلند، شهر داران مرکز شهرستان فریدن است که در ناحیه غربی استان اصفهان واقع شده است. منطقه فریدن و داران طبیعت زیبا و چشمگیری دارد و البته زیبایی طبیعت در زمستان به علت بارش برف دوچندان می گردد. آبشار پشندگان، آبشار دورک، آبشار طرزه از جمله جاذبه های طبیعی این منطقه است. پیست اسکی داران در فصل زمستان مسافران زیادی را به این می کشاند که هتل های داران بهترین مکان برای استراحت و گذراندن یک شب سرد برفیست. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های داران بیشتر آشنا شوید.

معرفی جاهای دیدنی داران (فریدن) Daran

بلیط هواپیما در طاهاگشت

کلیسای سنت نشان فریدن

کلیسای سنت نشان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای غرغن، 12 کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ 22 آبان 1386 با شمارهٔ ثبت 19862 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کلیسای گئورگ فریدن

کلیسای حضرت گئورگ مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای سواران، 15 کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ 22 آبان 1386 با شمارهٔ ثبت 19857 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دشت لاله های واژگون

منطقه گردشگری دشت لاله های واژگون یک جاذبه گردشگری در نزدیکی شهر داران است که طبیعت حیرت آوری را در بهار و تابستان به نمایش می گذارد. این گلهای زیبا و نایاب علاوه بر این منطقه تنها در سمیرم و خوانسار یافت می شوند. یکی دیگر از جاذبه های این منطقه پارک جنگلی پرتیکان در دامنه است که دارای آبشاری مصنوعی است و در ورودی شهر واقع شده است و میزبان گردشگران و مسافران جاده خوزستان و لرستان است.

بیشه زارهای سرسبز فریدن

در شهرستان فریدن رودخانه پلاسجان واقع شده است که یک منطقه مستعد گردشگری است. این رودخانه از سمت شهرستان فریدونشهر در جهت غرب به شرق و به سمت رودخانه زاینده رود در جریان است. با توجه به اینکه این رودخانه در جهت خود آب چشمه لنگان و خندگستان را انتقال می دهد در تمام فصل های سال جریانی پرآب دارد. از آنجایی که رودخانه پلاسجان با جهت پرپیچ و خم از میان روستاها و بیشه زارهای زیادی می گذرد یک منطقه مستعد گردشگری با چمن زارهای زیبا برای طبیعت دوستان در حاشیه این رودخانه به وجود آورده است.

منطقه حفاظت شده دالانکوه

منطقه حفاظت شده دالانکوه با مساحت حدود 34 هزار هکتار در غرب پناهگاه حیات وحش قمیشلو و جنوب شرقی شهر داران واقع شده است. این منطقه دارای سیمای کوهستانی بوده که از سال 1388 خورشیدی به عنوان منطقه شکار ممنوع و از سال 1389 خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده مطرح می باشد. گونه شاخص گیاهی این منطقه عبارتند از کما، جاشیر، بادام وحشی، انواع گون، گزانگبین، موسیر، آنقوره و ریواس.گونه های شاخص جانوری این منطقه نیز شامل مواردی همچون قوچ و میش، کل و بز، گورکن، کبک، تیهو، گرگ، کاکایی ارمنی، پرستوی دریایی، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، باکلان، اردک سیاه کاکل می گردد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 283

به "معرفی جاهای دیدنی داران (فریدن) Daran" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای دیدنی داران (فریدن) Daran"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید