بازسازی ساختمان: مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل

به گزارش مجله گرگانلند، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مجلس برای پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل مجوز دادند که بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه ای و خاک مازاد آب بندانها به وسیله مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه واگذار گردد.

بازسازی ساختمان: مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کنندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه) و در جریان آنالیز بخش عایدیی لایحه بودجه، سه بند و ز ح از تبصره 8 را به تصویب رساندند.

بر اساس بند و تبصره 8، به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و آب بندانها و استخرها و لایروبی تالابها و سدها به شرکتهای آب منطقه ای استان ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می شود بهره برداری از مصالح مازاد رودخانه ای و خاک مازاد آب بندانها را به وسیله مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول عایدی مازاد بر عملیات مشخص شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف عایدیی 160149 واریز می شود.

بر اساس بند ز تبصره 8 که به تصویب مجلس رسید، وزارتخانه های نیرو (به وسیله شرکتهای ذی ربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، عایدی حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه های بهره برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف های عایدیی شماره 140191 و شماره 210231 جدول شماره (5) این قانون واریز کنند.

بعلاوه با تصویب بند ح، وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد(300.000.000.000.000)ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف عایدیی از 210232 مندرج در جدول شماره(5) این قانون واریز نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1584

به "بازسازی ساختمان: مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید