قارچ زامبی کننده یک سریال در چین به عنوان انرژی زا استفاده می شود

به گزارش مجله گرگانلند، به گفته یک متخصص طب چینی، قارچ زامبی کننده سریال The Last of Us نه تنها واقعی است، بلکه به عنوان یک مکمل، برای افزایش انرژی و توانایی ورزشی استفاده می شود.

قارچ زامبی کننده یک سریال در چین به عنوان انرژی زا استفاده می شود

به گزارش روزیاتو، این واقعیت که یک قارچ، باعث شرایط آخرالزمانی این سریال می شود، باعث وحشت بسکمک از طرفداران این سریال شد. در واقع، قارچ کوردیسپس (cordyceps) که با آلوده کردن مغز افراد و تبدیل کردن آن ها به زامبی در این سریال، جان آن ها را می گیرد، یک انگل است که در بدن میزبان رشد می کند، آن را از درون به بیرون می بلعد و در نهایت آن را تحت کنترل خود در می آورد. مغز و کنترل رفتار آن نیز به دست می گیرد، اما خوشبختانه فقط حشره را آلوده می کند.

نیل دراکمن و کریگ مازین، خالقان The Last Of Us، تایید کرده بودند که این سریال با الهام از نسخه ای از کوردیسپس به نام Ophiocordyceps unilateralis ساخته شده است.

این گونه کوردیسپس، پس از آلوده کردن یک حشره - بیشتر مورچه های نجار - مغز آن را تسخیر می کند و او را مجبور می کند تا روی یک گیاه حرکت کند، جایی که دسترسی بیشتری برای آلوده کردن دیگران داشته باشد. سپس مورچه را وادار می کند آرواره های خود را روی گیاه چفت کند که آن را تا زمانی که بمیرد در آنجا محکم نگه دارد.

این قارچ، بعداً از طریق اسکلت بیرونی قربانی خود، به صورت ساقه های آنتن مانندی، جوانه می زند، که هاگ هایش را روی زمین می ریزد و به آن اجازه می دهد تا حد امکان حشرات را آلوده کنند.

در واقع 600 گونه مختلف در خانواده کوردیسپس وجود دارد و طبق گفته شرکتی به نام فلسفه شرقی (Eastern Philosophy) که متخصص طب سنتی چینی است، انسان ها می توانند برای بهبود اکسیژن رسانی و تحمل ورزش های سخت، از برخی گونه های آن استفاده کنند.

این شرکت در ویدئوی تبلیغاتی اخیر خود توضیح داد که این قارچ در بازی های المپیک، با استروئید اشتباه گرفته شد. این حدس و گمان پس از آن به وجود آمد که چندین ورزشکار زن چینی رکورد های جهانی را در مسابقات جهانی 1993 شکستند.

این رکوردشکنی ها به تمرین شدید و رژیم غذایی آن ها نسبت داده می شود که شامل کوردیسپس می شد. پس از آن، مطالعات بالینی متعددی انجام شد که نشان داد کوردیسپس باعث افزایش قدرت آن ها شده است.

قارچ طبیعی Cordyceps sinensis و codyceps militaris، یکی از گران ترین گیاهان هستند و تقریباً 4،000 دلار در هر اونس قیمت دارند. برخی از سویه های این قارچ جدا شده و روی یک گیاه بزرگ تخمیر می شوند و مقیاس آن را برای استفاده تجاری افزایش داده و قیمت ان را ارزانتر می کند.

این قارچ می تواند به روند ضد پیری کمک کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و عملکرد کلیه ها و قلب را بهبود بخشد.

در حال حاضر این قارچ، به عنوان دارویی که می تواند با سرطان مبارزه کند، در حال بررسی است. این قارچ که تقریباً 2،000 سال است در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد، در یک مطالعه آکسفورد به عنوان یک درمان قوی و ضد سرطان معرفی شده است.

به دلیل نادر بودن این قارچ در طبیعت و همچنین مسائل پرورش آن در آزمایشگاه، کارشناسان قبلاً قادر به تولید کافی از آن برای آزمایش بر روی بیماران نبودند. اما تیم تحقیقاتی آکسفورد امیدوار است که با کشت موفقیت آمیز قارچ ها در آزمایشگاه به همان شیوه ای که در طبیعت رشد می کند، دانشمندان بتوانند این ترکیب را به طور مؤثرتر و مالی تر برای استفاده به عنوان درمان سرطان در آینده تولید کنند.

یکی از اساتید دانشگاه کپنهاگ، معتقد است این ایده که کوردیسپس، در نهایت انسان را تحت تأثیر قرار می دهد خیلی دور از فکر نیست. البته او تاکید کرد که اگرچه انتقال این بیماری از عامل غیر انسانی (در اینجا مثلا حشرات) به انسان امکان پذیر است، اما احتمالا میلیون ها سال تکامل نیاز دارد.

آیا حاضرید قارچ کوردیسپس مقوی و یا شاید هم زامبی کننده را امتحان کنید؟

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1712

به "قارچ زامبی کننده یک سریال در چین به عنوان انرژی زا استفاده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ زامبی کننده یک سریال در چین به عنوان انرژی زا استفاده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید