فراری چند صد هزار دلاری در ایران با پلاک ملی!، عکس

به گزارش مجله گرگانلند، فراری 458 خودرویی جایگزین فراری F430 است که در دو نسخه اسپایدر و کوپه در سال 2009 فراوری شد که از نظر فنی هر دو دارای موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری با توان فراوری 570 اسب بخار در 9000 در دقیقه میباشند و بعلاوه شتاب 0 تا 100 ثبت شده برای هر دوی این خودرو ها 3.4 ثانیه است با این تفاوت که مدل کوپه به این علت که حدود 155 کیلوگرم سبکتر از مدل اسپایدر است دارای ماکزیمم سرعت بیشتری است؛ حدود 325 کیلومتر بر ساعت.

فراری چند صد هزار دلاری در ایران با پلاک ملی!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، طراحی جانبی خودرو کاملاً یک سوپر اسپرت موتور وسط با ارتفاع پایین را نشان می دهد که به خطوطی هنرمندانه سعی شده تا طرحی خشک و مانند خودروهای پیست نداشته باشد. کالیپرهای قرمز رینگ که روی دستک های ترمز بزرگ 458 ایتالیا جای گرفته اند نیز به شما یادآوری می نمایند نگرانی از بابت مهار کردن این اسب وحشی نداشته باشید. در عقب فراری برخلاف مدل F430 و F355 که از چراغ های دوبل استفاده می کردند، از چراغ های تکی استفاده شده است. در کنار هر یک هر چراغ های عقب یک مجرای هوا به شکل افقی واقع شده است که بر جذابیت طرح افزوده اند. اما جالب ترین بخش عقب را باید سه خروجی اگزوز در وسط دانست که آن را متمایز از سایر فراری های هم عصر خود می نماید.

باز کردن در با استفاده از دستگیره در کوچک همانا و مبهوت کیفیت و طراحی کابین شدن همان. در نمونه مورد آزمایش نیز رنگ کرم تودوزی داخلی باعث بهتر دیده شدن جزئیات کابین شده است. اصلی ترین بخش کابین را باید غربیلک فرمان اسپرت و چند منظوره فراری دانست که کلیدهای زیادی روی آن نصب شده است. حتی کلیدهای راهنما و روشن کردن پیشرانه نیز روی فرمان قرار دارند. اما پدال های تعویض دنده پشت فرمان ثابت هستند و با فرمان نمی چرخند. این هم از نکات جالب این خودروست که حتی کلید برف پاک کن با فرمان بچرخد ولی شیفتر دنده ثابت باشد.

از کابین که کمی عقب تر برویم به مهم ترین بخش 458 یعنی پیشرانه خواهیم رسید. درست پشت سر سرنشینان پیشرانه هشت سیلندر F136 فراری با حجم 4.5 لیتر جا خوش نموده است. این پیشرانه تنفس طبیعی در زمان خود قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیا (بر اساس اسب بخار بر لیتر) بود. این موتور وی شکل با زاویه 90 درجه در نسخه های گوناگونی فراوری شده و در محصولات مازراتی و آلفارومئو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته در هر مدلی حجم موتور و اسب بخار متفاوتی استفاده شده است. این پیشرانه دارای دو میل سوپاپ در بالا بوده و به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز است. برای هر سیلندر نیز 4 سوپاپ پیش بینی شده است.

در فراری 458 این موتور توانایی فراوری 562 اسب بخار قدرت در 9 هزار دور بر دقیقه و 540 نیوتون متر گشتاور در 6 هزار دور بر دقیقه را دارد. در مقایسه با اصلی ترین رقیب یعنی نسخه های عادی مرسدس بنز SLS فراری یک اسب بخار ضعیف تر است ولی توانایی های حرکتی بهتری را ارائه می نماید.

این خودرو 204 هزار دلاری در حال حاضر در بازارهای دنیای کمی بیش از 9 میلیارد تومان قیمت دارد!

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1728

به "فراری چند صد هزار دلاری در ایران با پلاک ملی!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری چند صد هزار دلاری در ایران با پلاک ملی!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید