شهرهای کوچک اما خارق العاده اسپانیا را بشناسید

به گزارش مجله گرگانلند، اسپانیا را می توان یکی از برترین کشورهای اروپا از نظر توسعه گردشگری دانست. معماری های قرون وسطایی، تاکستان ها، جشنواره های بومی و حتی تیم های باشگاهی این کشور تنها بخشی از جذابیت این کشور محسوب می شوند. با خبرنگاران همراه باشید.

شهرهای کوچک اما خارق العاده اسپانیا را بشناسید

اسپانیا یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری اروپا و حتی دنیا به شمار می رود که با وجود شهرهای مجذوب کننده، چشم اندازهای زیبا، مردم خونگرم و شب های سرگرم کننده اش چندان هم جای تعجب نیست.

با این وجود، شهرهای مادرید، بارسلونا و دیگر شهرهای بزرگ این کشور تنها بخشی از زیبایی آن را به نمایش می گذارند. از این رو اگر بخواهید سبک زندگی اسپانیایی و بخش های نهفته آن را جستجو کنید، باید به نقاط کمتر شناخته شده این کشور سفر کنید. در ادامه به معرفی 5 شهر کمتر شناخته شده این کشور با زیبایی خارق العاده را معرفی می کنیم.

بسالو (Besalu)

شهر کاتالونیایی بسالو چندان از شمال بارسلونا دور نیست، اما موارد جالب زیادی در آن به چشم می خورد. با قدم زدن در این شهر، از پل های قرون وسطایی گرفته تا خیابان های سنگ فرش شده همه و همه شما را به درون داستان های افسانه ای جن و پری هل می دهند.

هر آنچه که از شهرهای قرون وسطایی انتظار دارید در بسالو وجود دارد. یکی از جالب ترین مواردی که باید به آن اشاره نمود این است که این شهر میراث یهودی ها به شمار می رود، از این رو می توانید آثار به جا مانده از آن ها مانند حمام ها و کنیسه های یهودی را در جای جای آن مشاهده کنید.

فریگیلیانا (Frigiliana)

کوچه های سفید رنگ و تنگ فریگیلیانا یکی از برترین نقاطی است که می توان برای عکاسی پیدا کرد. این شهر کوچک (در واقع دهستان) در جنوب اسپانیا واقع شده است، بدین معنی که آب وهوای آن در تمام طول سال مطلوب باقی می ماند، بنابراین می تواند مقصدی عالی برای سفر در ماه های سرد زمستان باشد.

روستای سفید رنگ اسپانیایی، همیشه به عنوان یکی از زیباترین نقاط تماشای این کشور انتخاب می شود که تعجبی هم ندارد. تعداد زیادی از رستوران های این دهستان روی سقف خود مکانی برای نشستن دارند که امکان تماشای چشم اندازهای زیبا را هنگام میل کردن غذا در اختیار مشتریان می گذارد.

لکیتیو (Lekeitio)

مردمی مهربان، پینچوی خوشمزه (نوعی اسنک کوچک) و چشم اندازهای خیره کننده از ویژگی های بخش خودمختار باسک به شمار می رود که هر گردشگری را شیفته آن می نماید.

اگرچه سن سباستین، بیلبائو و ویتوریا مکان هایی ارشمند برای سفر هستند، اما اگر در طول سفرتان از لکیتیو تماشا یک جای کارتان لنگ می زند. لیکیتیو در اصل یک روستای کوچک ماهیگیری است که امروزه می توان میزان فراوانی جاذبه از جمله باسیلیکای گوتیک و سواحل زیبای شنی را در آن پیدا کرد. از نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه ای که در نقاط مختلف روستا به فروش می رسند هم نباید غافل شد.

فرایندا (Ronda)

فرایندا شهری با دو قسمت مختلف است. بخش موروها (مسلمانان اسپانیا که نژادی عربی-بربری داشتند) و بعدی شهرک رنسانس که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می شود. از چند قرن گذشته هر دو شهرک از طریق پلی سنگی در ارتباط هستند که چشم اندازی رویایی را خلق نموده است.

حمام های عربی که بعضی از محافظت شده ترین جاذبه های تمام اسپانیا هستند از دیگر جاذبه های فرایندا به شمار می فرایند که نباید از دست داد. حدود 15 مایل (24کیلومتر) که از شهر بیرون بروید، می توانید آمفی تئاتر رومی و تعداد بیشتری جاذبه گردشگری تاریخی دیگر را هم ببینید. اگر دوست دارید خودتان را در تاریخ اسپانیا غرق کنید، فرایندا مکانی عالی برای این کار است.

سویر (Soller)

مایورکا و مقصدهای ساحلی دیگر اسپانیا اغلب به خاطر گردشگری پر عیش و نوش شناخته شده هستند، اما به نظر می رسد که چنین چیزی در سویر جریان داشته باشد. در سواحل این شهر می توان کافه های فضای باز و موارد جالب زیادی را مشاهده کرد که هر کدام علت خوبی برای دوست داشتن آن هستند.

در حقیقت، اگر در پی مجذوب کنندهیت اروپایی هستید به نقاط زیادی برخورد خواهید کرد. کوچه های باریک سنگ فرش شده و گلدان هایی که در کنار خانه ها قرار دارند به همراه معماری زیبا از جمله دیگر مجذوب کنندهیت های شهر به شمار می فرایند.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1460

به "شهرهای کوچک اما خارق العاده اسپانیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای کوچک اما خارق العاده اسپانیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید