سود 137 شرکت به وسیله سجام واریز می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران- حسین قشمی در خصوص اینکه چه زمانی سود مرحله دوم سهام عدالت پرداخت می گردد، گفت: هنوز واریزی سود شرکت های سرمایه پذیر به صورت کامل انجام نشده است.

سود 137 شرکت به وسیله سجام واریز می گردد

به گزارش خبرنگاران ، قشمی همچنین در خصوص واریز سود شرکت های بورسی به وسیله سجام گفت: شرکت هایی که تا پارسال مجامع خود را برگزار نموده بودند و طبق قانون تجارت هشت ماه فرصت داشتند سود خود را برای سهامداران واریز نمایند، در سال گذشته 130 شرکت سود سهام خود را به صورت متمرکز و به وسیله سامانه سجام واریز کردند.

وی افزد: سال جاری هم بعضی از شرکت هایی که سال اقتصادی آنها منتهی به 31 شهریور یا 29 اسفند بود سود خود را به وسیله سجام واریز کردند که سال جاری هم حدود 6 تا 7 شرکت به وسیله سجام واریز سود انجام دادند و تعداد شرکت هایی که مایل به واریز سود مجامع خود به وسیله سجام هستند، مرتب در حال افزایش است.

مدیرکل نظام های پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سال گذشته از مجموع حدود 700 شرکت بورسی حدود 400 شرکت سودده بودند که از این تعداد 130 شرکت سود مجامع خود را به صورت متمرکز و به وسیله سجام واریز کردند و سال جاری هم 20 شرکت درخواست واریز سود مجامع خود به صورت متمرکز به وسیله سجام شده اند.

به گفته قشمی؛ واریز سود به وسیله سجام و به صورت متمرکز دارای اهمیت است و به ویژه اینکه حدود 95 درصد از سهامداران به سود خود می رسند و این رقم بسیار قابل قبولی برای شرکت ها به شمار می رود.

به گفته وی، شرکت های بورسی به وسیله درگاه یکپارچه اطلاعات ذینفعان، درگاه دانا در سامانه سجام ثبت نام می نمایند و به وسیله درگاه ذی نفعان با وارد کردن شناسه واریزی شرکت در سجام ثبت می شوند و از این طریق به راحتی می توانند سود مجامع خود را به صورت متمرکز برای سهامداران حقیقی واریز نمایند.

مدیرکل نظام های پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص اینکه شرکت های بورسی از کجا متوجه شوند، سود پرداخت شده آنها به حساب ذی نفعان یا سهامداران رسیده است، گفت: شرکت های بورسی که سجامی شده اند، به وسیله درگاه ذی نفعان برای سهامداران پیامک زده می گردد که شرکتی که درآن سهام دارید، وارد سجام شده و از این پس سود از این روش واریز می گردد.

وی گفت: بعضی شرکتهای بورسی برای شرکت سپرده گذاری مرکزی تعیین می نمایند که سود مجامع آنها به عنوان مثال در یک روز و یا در یک بازه زمانی یک ماهه برای ذی نفعان یعنی سهامداران واریز گردد و بعد از اینکه سود به حساب سهامداران واریز کردیم 2-3 روز صبر می کنیم تا برگشتی های بانک به دلیل مسدود بودن حساب ها و مسائل دیگر برطرف گردد و به جامانده سود به حساب شرکت یا ناشر بورسی برگشت داده می گردد.

قشمی در خصوص کارمزد پرداخت سود به صورت متمرکز به وسیله سامانه سجام گفت: براساس نرخ تعرفه 11 سال پیش به ازای هر پرداخت 2500 ریال هزینه گرفته می گردد که از کارمزد بانکی هم کمتر است، بنابراین اگر یک شرکتی 100 هزار سهامدار داشته باشد و ما بخواهیم سود تقسیمی آنها را بین 100 هزار نفر به صورت متمرکز انجام دهیم کل کارمزد این کار 25 میلیون تومان خواهد بود.

مشرق نوشت: وی اضافه نمود: در حال حاضر بعضی شرکت های بورسی مانند نماد شوینده اعلام نموده است از اول شهریور سود سهامداران خود را به وسیله سجام واریز می نماید یا شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در نماد وبیمه اعلام نموده از 4 اردیبهشت ماه سود خود را به وسیله سجام واریز می نماید.

منبع: فارس

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1129

به "سود 137 شرکت به وسیله سجام واریز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود 137 شرکت به وسیله سجام واریز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید