سمنان از طرح های خود در راه کسب عنوان پایتخت کتاب رونمایی می نماید

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران در سمنان، فرشید فلاح در نشست آنالیز طرح های شهرداری سمنان که صبح چهارشنبه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر برگزار گردید، اضافه نمود: در برنامه رونمایی از این طرح ها که در دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان برگزار خواهد شد طرح ها و برنامه های ویژه پایتخت کتاب رونمایی می گردد.

سمنان از طرح های خود در راه کسب عنوان پایتخت کتاب رونمایی می نماید

وی اضافه نمود: در طرح پایتخت کتاب به عنوان یک فستیوال بین شهری شهرداری محور است و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نیروی کمکی محسوب می گردد.

فلاح با بیان اینکه در این طرح آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی و شهرداری نقش دارند گفت: در برنامه یکشنبه آینده طرح ها و برنامه های این دستگاه ها در مورد پایتخت کتاب رونمایی و اعلام خواهد شد.

وی با تقدیر از سازمان های بازیافت و سیمامنظر شهرداری سمنان به منظور فعالیت های آنان و مشارکت در این برنامه گفت: تمام همت و کوشش طرح پایتخت کتاب افزایش سرانه مطالعه و توجه به کتاب به عنوان عامل اصلی در دستیابی به توسعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار امیدواری کرد: در صورت تحقق این برنامه ها که متکی به ابتکار و نوآوری و نیزمشارکت بخش مردمی و خصوصی است در سال 1400 یا 1401 پیروز به کسب عنوان پایتختی کتاب برای سمنان شویم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه گفت: مبنای توسعه کشورها در شرایط فعلی تنها متکی به فراوری ناخالص ملی نخواهد بود بلکه هدف گذاری ها متکی به توسعه سرمایه انسانی و فرهنگی شهروندان راسخ است.

عباس بابایی توجه به مطالعه و کتاب را مبنای توسعه فکری و اندیشه ورزی در جوامع دانست و گفت: در این زمینه توجه و تاکید بر افزایش سرانه مطالعه و علاقه مند کردن شهروندان به مطالعه باید بیش از پیش مورد توجه و همت مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

وی با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر هدف گذاری در مورد کتاب و ارتقای شاخص های مطالعه در جامعه گفت: شهرداری و این سازمان نیز به صورت جدی به این مباحث ورود نموده و طرح هایی را در دستور اجرا و طراحی دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان با بیان بعضی از این طرح ها گفت: سازمان های بازیافت و سیما و منظر شهرداری سمنان نیز در این عرصه وارد شده و در برنامه های خود توجه به کتاب و نیز ایجاد المان های شهری بر مبانی کتاب را در دستور کار دارند.

سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز در این نشست از آنالیز طرح های مذکور توسط این اداره کل اطلاع داد و به معاون خود ماموریت داد تا در نشستی با مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب به آنالیز طرح ها و زمینه های همکاری پرداخته و در این زمینه اقدام نماید.

رضا شمس خانی مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان نیز در این نشست طرح های متکی بر استفاده از فناوری روز را در مورد توسعه و ترویج مطالعه ودسترسی آسان مردم به کتاب تبیین کرد و گفت: در این طرح ها استفاده از تکنولوژی روز مد نظر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 816

به "سمنان از طرح های خود در راه کسب عنوان پایتخت کتاب رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان از طرح های خود در راه کسب عنوان پایتخت کتاب رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید