سرنوشت عجیب مدال های المپیک توکیو

به گزارش مجله گرگانلند، همزمان با شروع المپیک در توکیو، بسیاری از مردم دنیا، مسابقات رشته های مختلف المپیک را دنبال می نمایند، جالب است بدانید مدال های المپیک سرنوشت جالبی را پشت سر گذاشته اند.

سرنوشت عجیب مدال های المپیک توکیو

به گزارش انتخاب، مدال های المپیک سال جاری از زباله های الکترونیک بازیافتی ساخته شده اند، بنابراین شاید مدالی که اکنون به گردن یک ورزشکار آویخته شده است، بخشی از یک گوشی هوشمند یا تبلت بوده است.

کیان یانگ تیرانداز رشته تفنگ بادی چین اولین ورزشکاری شد که مدال طلای بازیافتی را در بازی های 2020 توکیو (که به دلیل کرونا با تاخیر برگزار می گردد) دریافت کرد.

اما ماجرای مدال های بازیافتی از کجا آغاز شد؟ از چهار سال پیش کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو قصد خود را برای ساخت مدال با استفاده از فلزات بازیافتی اعلام نمود. ویروس کرونا نه تنها زندگی همه افراد در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داد، بلکه فرایند برگزاری مسابقات ورزشی مهمی مانند المپیک را هم به تاخیر انداخت. درواقع بازی های المپیک ژاپن 12 ماه به تأخیر افتاد و اولین مراسم اهدای جوایز بازی های توکیو با استفاده از مدال های منحصر به فرد با تاخیر بسیار برگزار گردید.

ژاپن برای رسیدن به هدف فراوری مدال های بازیافتی، از همه شهفرایندان خواست که وسایل الکترونیک دورریختنی خود را به کمپین ویژه ای اهدا نمایند که قرار است مدال های بازیافتی فراوری کند. این کمپین از تلفن های هوشمند و دوربین های دیجیتال تا کنسول های بازی دستی و لپ تاپ ها را شامل می گردد.

می توان همکاری مردم با این کمپین جالب را خیره نماینده ارزیابی کرد. فقط در مدت 18 ماه این کمپین 47488 تن تجهیزات و بیش از 5 میلیون تلفن همراه تحویل داده شد و کوشش برای تهیه حدود 5000 مدال برای بازی های المپیک و پارالمپیک ژاپن آغاز بسیار خوبی داشت وقتی که برگزارنمایندگان فقط در مدت 14 ماه از زمان آغاز رقابت ها به میزان برنز حدود 2700 کیلوگرم رسیدند. پس از 18 ماه، کمیته برگزاری مسابقات اعلام نمود که 28.4 کیلوگرم طلا (93.7 درصد از 30.3 کیلوگرم هدف گذاری شده) و 3 هزار و 500 کیلوگرم نقره (85.4 درصد از 4100 کیلوگرم هدف گذاری شده) جمع آوری شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1248

به "سرنوشت عجیب مدال های المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت عجیب مدال های المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید