زحل چه رنگی است؟ ، دانستنی هایی درباره رنگ های سیارات منظومه شمسی

به گزارش مجله گرگانلند، هر سیاره دارای طرح رنگ منحصر به فرد خود است؛ ایجاد رنگین کمانی از رنگ ها در منظومه شمسی مان و یکی از این سیارات زحل است.

زحل چه رنگی است؟ ، دانستنی هایی درباره رنگ های سیارات منظومه شمسی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، در اینجا همه چیزهایی که باید در خصوص این سیاره دیدنی بدانید وجود دارد. زحل یک سیاره گازی غول پیکر محسوب می گردد که جو بیرونی آن عمدتا هیدروژن و هلیوم است.

جو آن دارای رگه هایی از آمونیاک، فسفین، بخار آب و هیدروکربن ها است که به آن رنگ قهوه ای مایل به زرد با رگه هایی از نارنجی می دهد.

ابرهای آن به علت هیدروژن موجود در اتمسفر، رنگ قرمز تیره ای پیدا می نمایند؛ با این حال، ابرهای آمونیاکی این رنگ قرمز را پنهان می نمایند و باعث می شوند که خارجی ترین لایه ایجاد گردد و کل سیاره را بپوشاند. این یک رنگ طلایی کم رنگ را شکل می دهد.

بعضی از عکس های زحل که به وسیله فضاپیمای کاسینی ناسا گرفته شده است، این سیاره را آبی شبیه به اورانوس نشان می دهد. با این حال، این احتمالا فقط به علت نحوه پراکندگی نور از دیدگاه کاسینی است.

اگر یک فضاپیما بخواهد زحل را لمس کند، هرگز زمین محکمی پیدا نمی کند. این به این علت است که زحل برخلاف زمین جامد نیست و در عوض یک سیاره گازی غول پیکر است.

این ماده از 94 درصد هیدروژن، 6 درصد هلیوم و مقادیر کمی متان و آمونیاک تشکیل شده و حاوی بسیاری از اجزای مشابه خورشید است.

تصور می گردد که ممکن است یک هسته مذاب و سنگی به مقدار زمین در اعماق زحل وجود داشته باشد، اما این هرگز تایید نشده است.

بیشتر بخوانید:

  • ستاره ای که جوان مرگ شد! | تصویری مجذوب کننده از آخرین روزهای حیات در کیهان

رنگ های سیارات منظومه شمسی از نظر ظاهری متفاوت هستند و هر کدام به علت سایه ها و شکل های متفاوت خود شناخته می شوند. سیارات به این علت که هر کدام از چیزی ساخته شده اند و اینکه چگونه سطوح یا جو آنها نور خورشید را منعکس و جذب می نمایند، رنگ هایی متفاوت دارند.

بنابراین، رنگ سیارات دیگر چیست؟

عطارد: خاکستری

زهره: قهوه ای و خاکستری

زمین: آبی، قهوه ای، سبز و سفید

مریخ: قرمز، قهوه ای و خرمایی

مشتری: قهوه ای، نارنجی، خرمایی و سفید

اورانوس: آبی و سبز

نپتون: آبی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1625

به "زحل چه رنگی است؟ ، دانستنی هایی درباره رنگ های سیارات منظومه شمسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زحل چه رنگی است؟ ، دانستنی هایی درباره رنگ های سیارات منظومه شمسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید