زانست؛ اولین کتابخانه عمومی روستایی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، سلیمان پاکزاد؛ بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آئین افتتاح کتابخانه عمومی زانست در روستای داشخانه مهاباد، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان با مشارکت خیرین کتابخانه ساز شهرستان مهاباد احداث شده است.

زانست؛ اولین کتابخانه عمومی روستایی در مهاباد افتتاح شد

وی اضافه نمود: خیرین کتابخانه ساز شهرستان مهاباد 67 درصد اعتبارات این پروژه را تأمین اعتبارات کرده اند.

پاکزاد بیان نمود: در سال 1394 تعداد 2 روستای شهرستان مهاباد در سطح استان و کشور به عنوان روستاهای دوستدار کتاب معرفی شدند که پی ریزی آن در همان سال شروع شد و از محل اعتبارات دهیاری بخشی از عملیات اجرایی آن تکمیل و با ورود خیرین کتابخانه ساز شهرستان، بخش عمده اعتبارات این پروژه تأمین شد.

چیا قادری؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهاباد نیز در این مراسم با بیان اینکه روستای داشخانه سال 1394 به عنوان یکی از 10 روستای برتر دوستدار کتاب در سطح کشور انتخاب شده بود، گفت: از محل امتیازات و اعتبارات این جایزه و همچنین مشارکت و حمایت خیرین کتابخانه ساز، اکنون این روستا صاحب یک کتابخانه عمومی مجهز شده است.

وی اضافه نمود: ساختمان این کتابخانه در زمینی به مساحت 100 مترمربع بنا شده و دارای 2 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف و دارای 2 اتاق مطالعه مجزا است.

قادری با بیان اینکه روستاهای همجوار نیز می توانند از کتابخانه عمومی این روستا استفاده کنند، شرح داد: تلاش می کنیم که این کتابخانه را در نهاد کتابخانه های عمومی کشور عضو کنیم تا هر سال از اعتبار و حمایت های این نهاد بهره مند شود.

عارف خدرلو؛ فرماندار شهرستان مهاباد نیز ضمن تقدیر از نقش خیرین شهرستان در بخش سلامت و کتابخانه سازی، گفت: موضوع ویژه ای که در این کتابخانه باید به آن توجه کرد، مدیریت آن است. در این راستا یک نفر به صورت تمام وقت و یا حداقل پاره وقت باید مدیریت کتابخانه را برعهده گیرد تا دانش آموزان و علاقه مندان در روستاهای همجوار نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه نمود: نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان باید بر مدیریت این کتابخانه نظارت کند و تجهیز کتابخانه باید در دستور کار جدی مدیریت کتابخانه زانست قرار گیرد.

کریم ابراهیمان؛ مدیرعامل خیرین کتابخانه ساز شهرستان مهاباد نیز در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: با توجه به علاقه مندی دانش آموزان روستای داشخانه به کتابخوانی، خیرین کتابخانه ساز شهرستان نیز با توجه به اهمیت موضوع ورود پیدا کردند.

وی با تقدیر از نقش خیرین در احداث این کتابخانه، ابراز امیداوری کرد: تجهیز کتابخانه نیز توسط نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان و استان صورت گیرد.

ابراهیمیان گفت: در تأمین کتاب های مورد نیاز برای این کتابخانه، خیرین شهرستان تعدادی کتاب اهدا کرده اند و کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد نیز اقدام به اهدای کتاب کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1014

به "زانست؛ اولین کتابخانه عمومی روستایی در مهاباد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زانست؛ اولین کتابخانه عمومی روستایی در مهاباد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید