روسیه عجله ای در تبریک گفتن به بایدن ندارد

به گزارش مجله گرگانلند، سخنگوی دولت روسیه گفت، کشورش در تبریک گفتن به نامزد حزب دموکرات آمریکا به خاظر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری عجله ای ندارد.

روسیه عجله ای در تبریک گفتن به بایدن ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز آدینه گفت، مسکو ترجیح می دهد رئیس جمهور آمریکا کسی باشد که دستکم اندکی کوشش در راستای تثبیت روابط دو کشور انجام دهد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت، مسکو حاضر است با هرکس که به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده می گردد همکاری کند. روسیه هیچگاه در امور آمریکا مداخله ننموده و اجازه مداخله در امور داخلی خود را نیز نمی دهد.

سخنگوی کرملین اضافه نمود، روسیه برخلاف بسیاری دیگر از کشور ها عجله ای در تبریک گفتن به جو بایدن پیروز احتمالی انتخابات آمریکا نداشته و نتیجه نهایی انتخابات هرچه باشد خواهد پذیرفت.

پسکوف در ادامه گفت: اول، ما به انتخاب مردم آمریکا، هرچه که باشد، احترام خواهیم گذاشت. دوماً آمادگی داریم با هر رئیس جمهور آینده آمریکا هر کس که باشد همکاری کنیم.

وی اضافه نمود: طبیعتاً [از روی کار آمدن]رئیس جمهوری که مشتاق باشد دستکم اندک کوششی برای به حرکت درآوردن روابطه دوجانبه با ما انجام دهد، بیشتر شاد خواهیم شد.

او دربارهدرباره عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشور ها گفت: این اصل تغییرناپذیر ما است و [ولادیمیر پوتین]رئیس جمهور مکرراً در مجامع بین المللی، تبادل نظر های دوجانبه و ... بر آن تأکید نموده است.

علی رغم ارزیابی رسانه های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به خاطر تقلب گسترده در انتخابات، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری خواستار و در جریان بودن بعضی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به عنوان رئیس جمهور مشخص گردد و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

با این حال سران بسیاری از کشور های دنیا تا کنون به بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته و درخصوص همکاری با دولت او اعلام آمادگی نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 818

به "روسیه عجله ای در تبریک گفتن به بایدن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه عجله ای در تبریک گفتن به بایدن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید