خبرنگاران پوتین: توانمندی اتمی روسیه باید افزایش یابد

به گزارش مجله گرگانلند، مسکو- خبرنگاران- رئیس جمهوری روسیه گفت که توانمندی مسکو برای پاسخ دادن به حمله اتمی باید افزایش بیابد.

خبرنگاران پوتین: توانمندی اتمی روسیه باید افزایش یابد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در جمع مقام های ارشد وزارت دفاع و مراکز صنایع نظامی روسیه اضافه نمود: باید همه تجهیزات، دستگاه ها و سیستم مخابراتی مرکز فرماندهی نیروهای اتمی روسیه، پیشرفته و مطمئن همچون اسلحه اتوماتیک کلاشینکوف و پایه و اساس آن، فناوری های ملی روسیه باشد و بطور مستمر نوسازی گردد.

وی سپس به سه نکته اشاره و بیان نمود: باید برای افزایش مقاومت سیستم فرماندهی کوشش کرد و بخوبی می دانیم که در شرایط جنگی شرایط تا چه اندازه به حفظ کارایی و تجهیزات بستگی دارد و حتی آن را به گونه ای تامین کرد که در حمله اتمی نیز حفظ گردد.

پوتین گفت: بنا بر گزارشی، ساخت یک مرکز مدیریت نظامی با درجه مقاومت بسیار بالا از جمله برای نیروی اتمی روسیه در مراحل انتهای واقع شده است که درجه استحکام بالایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه همیشه باید کارایی اجزای اصلی نیروی هسته ای راهبردی را در جریان رزمایش های ستادی، فرماندهی و برنامه های دیگر از جمله آزمایش آمادگی رزمی نیروهای روسیه که بطور منظم برگزار می گردد، آزمایش کرد.

پوتین توضیح داد: نکته سوم ضرورتا برای ادامه طراحی سیستم های مدیریت نظامی در آینده برای نیروهای هسته ای، برنامه راهبردی روسیه است.

رئیس جمهوری روسیه در حالی این سخنان را بیان نمود که در سال های اخیر در دوره ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا از چند قرارداد و پیمان نظامی خارج شد که آخرین مورد یک سال پیش خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد است که یک سال پیش صورت گرفت.

همینک نیز نوبت به پیمان محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-2 رسیده است که آمریکا قصد تمدید آن را ندارد.

پیمان استارت 2 یا استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته ای دوجانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد و اعتبار آن در ماه فوریه سال 2021 به انتها می رسد.

باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا و دمیتری مدودف همتای وقت روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان استارت سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 819

به "خبرنگاران پوتین: توانمندی اتمی روسیه باید افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین: توانمندی اتمی روسیه باید افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید