تور هلند: راهنمای کامل خرید سوغات هلند

به گزارش مجله گرگانلند، تقریبا همه ما هلند را به داشتن آسیاب های بادی و گل های لاله می شناسیم، اما تا به حال فکر نموده اید که سوغات هلند چیست و باید از هلند چی بخریم؟ هلند کشوری دوست داشتنی در شمال اروپاست که نه تنها ویژگی های طبیعی منحصر به فردی دارد، بلکه فرهنگ آن نیز بسیار خاص و متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین علت سوغاتی های هلند نیز از دیگر کشورها فرق دارد.

تور هلند: راهنمای کامل خرید سوغات هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر شما نیز دوست دارید بدانید سوغاتی هلند چیست و در سفر به این کشور باید چه چیزهایی بخرید، تا انتهای این مقاله از خبرنگاران با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم با تهیه لیستی از سوغات کشور هلند و بهترین مکان ها برای خرید آنها، کار شما در تور هلند را راحت کنیم.

لیست بهترین سوغات هلند

هلند با وجود مساحت و جمعیت نه چندان زیاد، اما فرهنگی غنی و مجذوب نماینده دارد و همین باعث شده تا سوغات های هلند نیز بسیار متنوع باشند؛ از محصولات غذایی تا صنایع دستی هلند و از آثار هنری تا فراوریات مدرن، همه را می توان به عنوان سوغاتی از هلند خریداری کرد. با این وجود، در ادامه تعدادی از مهمترین و شناخته شده ترین سوغات های خاص کشور هلند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کفش چوبی هلندی

احتمالا اگر از کسانی که قبلا به هلند سفر نموده اند یا حتی کسانی که تنها آشنایی کمی با این کشور دارند بپرسید که اصلی ترین سوغات کشور هلند چیست، تنها یک جواب به شما خواهند داد؛ کفش چوبی هلندی. این کفش های چوبی که در انگلیسی به آن Clog و در هلندی به آن Klomp می گویند، یکی از نمادها و سوغات معروف هلند است که بسیاری از گردشگران شیفته آنها می شوند.

سالانه در حدود 3 میلیون جفت از این سوغات هلند فراوری می گردد که اغلب آن برای فروش به گردشگران استفاده می گردد. اما تعدادی از اهالی هلند، به خصوص کشاورزان و باغداران هلندی هنوز نیز از این کفش ها استفاده می نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که این سوغات هلند برای پوشیدن چندان راحت نیست و استفاده روزمره از آن می تواند آزاردهنده باشد. اما می توانید از آن به عنوان یک شی دکوری بهره ببرید.

این سوغات هلندی را در هر گوشه ای از شهر آمستردام و تمام مراکز خرید هلند پیدا خواهید کرد، اما فروشگاه De Klompenboer یکی از بهترین مکان ها برای خرید کفش چوبی است. این فروشگاه کفش های چوبی را در ابعاد، رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می نماید و بدین ترتیب می توانید کفشی دقیقا مطابق با سلیقه خود پیدا کنید. این کفش ها بین 10 تا 25 یورو قیمت خواهند داشت.

آدرس: De Klompenboer/Wooden Shoe Factory Sint Antoniesbreestraat 39-51, Amsterdam

آبنبات های هلندی

یکی دیگر از محصولات کشور هلند که هم برای گردشگران و هم برای اهالی این شهر مجذوب نمایندهیت دارد، آبنبات های هلندی است که با شیرین بیان درست می شوند. اهالی هلند، بیشترین مصرف سرانه شیرین بیان در سرتاسر جهان را دارند و بسیار شیفته طعم خاص آن هستند.

تقریبا در تمام سوپرمارکت ها و شیرینی فروشی های هلند و آمستردام، می توانید این آبنبات های خوشمزه که Drop یا Licorice نام دارند را بخرید. این آبنبات ها نه تنها در ابعاد و اشکال مختلف، بلکه با طعم های مختلف و حتی در انواع سخت و نرم تهیه می شوند.

Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje یکی از بهترین فروشگاه هایی است که متنوع ترین انواع آبنبات های شیرین بیانی را تهیه و عرضه می نمایند. برای خرید این سوغات هلند، حدودا برای هر گرم باید یک یورو پرداخت کنید.

آدرس: Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje Tweede Egelantiersdwarsstraat 2, Amsterdam

پنیر هلندی

نمی گردد به هلند فکر کرد اما چمنزارهای سرسبز، آسیاب های بادی و گله های انبوه گاو و گوسفند را تصور نکرد. هلند یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر دامداری است و به تبع آن، لبنیات و به خصوص پنیر از اصلی ترین فراوریات و سوغات هلند به شمار می فرایند.

شهفرایندان هلندی نیز به پنیرهای فراوریی خود علاقه بسیاری دارند و به طور کلی بیشتر اوقات پنیر پای ثابت صبحانه و حتی ناهار شهفرایندان هلند است. اما علاوه بر طعم خوشمزه پنیرهای متنوع هلندی، فرآیند فراوری و فرآوری پنیر نیز یک سنت قدیمی در هلند است که به عنوان میراث ملی این کشور شناخته می گردد.

شما می توانید به یکی از مزارع و دامداری های سنتی هلند بروید و علاوه بر آشنایی نحوه تهیه پنیر و مشاهده مراحل آن، این سوغات هلند را نیز بخرید. اما اگر دوست نداشتید به مزارع بروید، می توانید به فروشگاه De Kaashoeve در شهر روتردام سر بزنید که یکی از بهترین فروشگاه های تخصصی پنیر در هلند است. قیمت این سوغاتی هلند از 6.5 یورو آغاز می گردد و با توجه به نوع و کیفیت پنیر، قیمت آن نیز تغییر می نماید.

آدرس: Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje Tweede Egelantiersdwarsstraat 2, Amsterdam

شهفرایندان هلندی نیز به پنیرهای فراوریی خود علاقه بسیاری دارند و به طور کلی بیشتر اوقات پنیر پای ثابت صبحانه و حتی ناهار شهفرایندان هلند است.

ظروف سرامیکی

از دیگر صنایع دستی هلند که به عنوان سوغات این کشور نیز هواداران بسیاری دارد، ظروف سرامیکی هلندی است. این ظروف در گذشته با رنگ سفید و طرح های آبی خاصی تهیه می شدند و هنوز نیز در بین شهفرایندان هلندی و بعلاوه گردشگرانی که به این کشور سفر می نمایند، مجذوب نمایندهیت دارد.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که طراحی مدرن را بیشتر دوست دارید، ناامید نشوید. امروزه بسیاری از فراورینمایندگان ظروف سرامیکی هلندی از طراحی های مدرن نیز استفاده می نمایند و ظروفی بسیار زیبا و چشم نواز فراوری می نمایند. این ظروف بیشترا با نگرش مینیمالیستی (minimalistic) فراوری می شوند و می توانند نمایی خیره نماینده به منزل شما بدهند.

اما علاوه بر ظروف، مجسمه های سرامیکی نیز به عنوان سوغاتی کشور هلند شناخته می شوند. به عنوان مثال، مجسمه سرامیکی یک زوج هلندی از مشهورترین مجسمه هایی است که گردشگران به عنوان سوغات آمستردام خریداری می نمایند.

اگرچه این ظروف و مجسمه های سرامیکی رو میشه از بیشتر شهرها و فروشگاه های هلند خریداری کرد، اما پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین ظروف سرامیکی، به فروشگاه De Bijenkorf Rotterdam سری بزنید.

آدرس: Coolsingel 105, Rotterdam, Netherlands

اشتروپ وافل

اگر به شیرینی علاقه دارید، اشتروپ وافل هلندی می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای خرید سوغات هلند باشد. اشتروپ وافل (Stroopwafels) یک شیرینی خوشمزه هلندی است که اهالی این کشور به عنوان صبحانه یا عصرانه از آن استفاده می نمایند.

این شیرینی دوست داشتنی از دو لایه نازک و ترد وافل تشکیل شده است که وسط آن با شیره کاراملی خوشمزه پر شده است. امروزه اشتروپ وافل در طعم های مختلف کاراملی، عسلی، دارچینی و … تهیه می گردد و تقریبا در تمامی فروشگاه ها و شیرینی فروشی های شهرهای هلند پیدا خواهد شد.

اما اگر در پی بهترین اشتروپ وافل هلند هستید تا بهترین مزه این سوغات هلند را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم شیرینی فروشی Lanskroon را امتحان کنید.

آدرس: Singel 385, 1012 WL Amsterdam, Netherlands

منبع: ققنوس
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1395

به "تور هلند: راهنمای کامل خرید سوغات هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: راهنمای کامل خرید سوغات هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید