دلیل اعزام نشدن دو بانوی شطرنج باز ایران به مسابقات قهرمانی دنیا

به گزارش مجله گرگانلند، مبینا علی نسب و شادی پریدر که قرار بود در مسابقات سریع شطرنج قهرمانی دنیا دست به مهره شوند، در این رقابتها مسابقه ندادند.

دلیل اعزام نشدن دو بانوی شطرنج باز ایران به مسابقات قهرمانی دنیا

به گزارش خبرنگاران، از روز پنج شنبه شطرنج بازان ایران رقابت خود را در مسابقات سریع و برق آسای دنیا شروع کردند و با حریفان به رقابت پرداختند. سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، میترا حجازی پور و مبینا علی نسب قرار بود ترکیب بانوان اعزامی ایران به این مسابقات را تشکیل دهند. بعد از برگزار بازی و نتایج به دست آمده متوجه شدیم که شادی پریدر (نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج) و مبینا علی نسب که قرار بود برای تیم ایران دست به مهره شوند در این رقابت ها حضور ندارند.

مبینا علی نسب در مصاحبه با خبرنگاران، در باره اعزام نشدنش به مسابقات سریع و برق آسا دنیای گفت: دلیل خاصی برای اعزام شدن من به این مسابقات نبود اما بیشتر به دلیل عدم آمادگی تصمیم گرفتم که شرکت نکنم. حتی ممکن بود که ریتینگم کاهش پیدا کند.

او در پاسخ به اینکه آیا قرار است به مسابقات دیگری اعزام شوید؟ پاسخ داد: شاید هشت روز دیگر به مسابقات اپن بانوان که در شارجه امارات برگزار می گردد اعزام شوم اما هنوز قطعی نیست.

این بانوی شطرنج باز گفت: در مورد خانم پریدر هم احتمالا به دلیل ناآمادگی تصمیم گرفت که در این مسابقات شرکت نکند.

به گزارش خبرنگاران، شادی پریدر در مصاحبهیی که با خبرنگاران داشت بیان نموده بود که به غیر از خادم الشریعه، علی نسب و پورکاشیان نیز بعد از مدت ها در مسابقات سریع و برق آسای دنیا شرکت می نمایند. قرار بود دو تیم مردان و زنان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی دنیا که در روسیه برگزار می گردد، حضور پیدا نموده و با حریفان به رقابت بپردازند اما شورای برون مرزی با اعزام تیم مردان مخالفت کرد و تنها مجوز تیم بانوان در این رقابت ها را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 176

به "دلیل اعزام نشدن دو بانوی شطرنج باز ایران به مسابقات قهرمانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اعزام نشدن دو بانوی شطرنج باز ایران به مسابقات قهرمانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید