خبرنگاران قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو اقدامات بهداشت محور است

به گزارش مجله گرگانلند، تهران- خبرنگاران- نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعطیلی های منجر به ازدیاد سفرهای برون شهری تاثیری در جلوگیری از شیوع کرونا نمی کند، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا باید بهداشت محور حرکت کرد تا به مرحله درمان محور نرسیم.

خبرنگاران قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو اقدامات بهداشت محور است

سید محمد پاک مهر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره پیگیری بعضی از نمایندگان برای ارائه طرحی سه فوریتی مبنی بر تعطیلی دو تا سه هفته ای تهران در روزهای اخیر اظهارداشت: وقتی اعلام می گردد که تهران یا هر شهری دیگر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و کم کردن تعداد افراد مبتلا تعطیل گردد، این به معنای ماندن در خانه است. اما اینکه مردم به دیگر شهرها مسافرت نمایند، تعداد افراد مبتلا و شیوع بیماری افزایش می یابد و این روش کارساز نخواهد بود.

وی یادآور شد: وقتی دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا برای مدتی تعطیلی اعلام می نماید، شاهد افزایش سفرهای برون شهری بویژه به شهرهای شمالی می شویم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عمل نکردن مردم به قانون ماندن در خانه در روزهای تعطیلی مانند بی توجهی به قوانین هدایت و رانندگی در جاده هاست. با وجود اینکه همه می دانیم عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همانند سرعت غیرمجاز نتیجه ای جز مرگ ندارد، ولی باز هم به آن عمل نمی کنیم.

وی با یادآوری اینکه هدف اقدامات و کوشش های ستاد ملی مبارزه با کرونا قطع زنجیره انتقال بیماری است، توضیح داد: اگر قرار باشد مردم با تعطیل کردن شهرها، قوانین و پروتکل ها را رعایت ننمایند و به مسافرت بروند، همان بهتر که به محل کار بروند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید نمود: نگاه مجلس این است دورکاری کارمندان فعلا به قوت خود باقی بماند و برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، جریمه اعمال گردد.

پاک مهر با بیان اینکه بیماری کرونا درمان قطعی ندارد و داوری مشخصی هم برای درمان آن وجود ندارد، یادآور شد: حتی بستری شدن در بیمارستان هم سبب درمان قطعی بیماری نمی گردد و از آنجا که هنوز واکسنی برای کووید 19 ساخته نشده و شیوع بیماری بسیار بالا است، تنها راه پیشگیری از ابتلا رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس پیشگیری از ابتلا به کرونا را ساده دانست و توضیح داد: پیشگیری از ابتلا به کرونا نیازمند ماندن در خانه است و اگر هم برای انجام کارهای ضروری نیازی به خروج از خانه است، باید از ماسک استفاده نموده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر همه مردم به مدت دو تا سه هفته اصول بهداشتی را کاملا رعایت نمایند، زنجیره انتقال شکسته می گردد، گفت: حتی اگر واکسن کرونا هم فراوری گردد سالانه باید مبالغ هنگفتی باید برای ایمنی هزینه کرد در حالی که رعایت مسائل بهداشتی بدون هزینه بوده و مطمئن است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس هزینه ها درمان کرونا را در شرایط فعلی بسیار گران دانست و گفت: هر فرد کرونایی که در بیمارستان بستری می گردد حدود 10 تا 20 میلیون تومان برای درمان باید هزینه کند و داروهای هموپرفیوژن یا داروی تزریقی ضدویروس رمدسیویر و ... بسیارگران است. حتی تست PCR برای کرونا نیز 500 هزار تومان هزینه دارد. در حالی که به جای همه این هزینه ها، فقط کافی است تمام اصول بهداشتی رعایت شده و تا آنجا که امکان دارد در خانه بمانیم و در محل کار هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده مردم بجنورد با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید بهداشت محور حرکت کرد تا به مرحله درمان محور نرسیم، گفت: در این زمان حتی رفت و آمد خانوادگی هم سبب ابتلا به کرونا می گردد و اگر ما پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را دوست داریم نباید فعلا رفت و آمد کنیم.

پاک مهر با تاکید بر اینکه 80 درصد افراد فوت شده کرونا سن بالا داشته اند، گفت: در سازمان ها و ادارات باید به افرادی که سن بالا دارند دورکاری داده گردد زیرا علاوه بر بیماری زمینه ای، سن نیز از عوامل مهم در افزایش احتمال ابتلا به کرونا و مرگ است.

به گزارش خبرنگاران ،در روزهای گذشته بعضی از نمایندگان مجلس از ارائه طرح دوفوریتی و سه فوریتی برای تعطیلی دو هفته ای تهران خبر داده بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 820

به "خبرنگاران قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو اقدامات بهداشت محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطع زنجیره انتقال کرونا در گرو اقدامات بهداشت محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید