خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اتمام عملیات مرمت خانه تاریخی ناظران مشهد اطلاع داد.

خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر، درباره عملیات مرمت این خانه تاریخی، اظهار کرد: در مرمت اجرا شده، پی بندی اتاق های ضلع شرقی، اجرای کانال ناکش در اتاق ها، آجرفرش اتاق ها، مرمت موضعی نماهای بیرونی و مرمت پله ها اجرا شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی درباره هزینه صرف شده در مرمت خانه تاریخی ناظران، افزود: این اثر تاریخی ارزشمند با هزینه ای بیش از یک میلیارد و 285 میلیون ریال مرمت شد.

خانه تاریخی ناظران از جاذبه های گردشگری مشهد در پایین خیابان و داخل خیابان نواب صفوی واقع شده است. این خانه تاریخی رو به روی تکیه یزدی ها واقع شده است و تکیه یزدی ها در کوچه ای به نام کوچه سرحوض واقع شده که به آن عسکریه هم می گویند. این خانه، جنوبی است و درحال حاضر ورود و خروج از غربِ آن انجام می شود.

خانه تاریخی ناظران در سال 1384 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه خانه قدیمی ناظران و نحوه ساخت آن به اواخر دوران قاجار باز می شود. این خانه قدمتی معادل 100 سال دارد و از روی فرم بنا و تشابه آن، به ساختمان های دوره قاجار شبیه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 240

به "خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید